Lasurit

Архитектурата CMP на PSA ще се ползва от Peugeot, Citroen и Opel

Архитектурата CMP на PSA ще се ползва от Peugeot, Citroen и Opel

Архитектурата CMP на PSA ще се ползва от Peugeot, Citroen и Opel

Реклама Opel Stock
В рамките на концерна PSA платформата CMP ще се ползва от моделите на марките му - Peugeot, Citroen, DS, Opel и Vauxhall, а извън него в някои машини на китайския партньор Dongfeng на PSA.
За платформата CMP (Common Modular Platform) и нейната електрическа “сестра” e-CMP вече се знаят доста неща от PSA, като творците й я показват в няколко вариации в метал и съобщават допълнителни подробности.

Първенец на групата на тази платформа е вече паркетникът DS 3 Crossback, демонстриран наскоро по време на Парижкия автосалон. Следващите модели, които ще я ползват са новите Peugeot 208, Opel Corsa и Opel Mokka. Електрокарите на групата развити на платформата e-CMP ще стартират в производство през следващата година, като електрически варсии ще имат моделите Corsa и 208.

Платформата CMP ще се ползва при моделите на концерна от пазарните класове B и C. Тя предоставя възможност за три варианта на междуосие, две различни следи, няколко диаметъра на колела и три варианта на задната си част. Това дава възможност за безброй комбинации, включително и за направата на малки ситикари, нормални хечбеци, седани, компактни и субкомпактни кросовъри.

Специално при DS 3 Crossback, отпред са използвани стойки тип McPherson, а отзад проста полузависима торсионна греда. Предните носачи отпред са алуминиеви с което и с някои други мерки като използването на високо и свръх якостна стомана (AHSS и UHSS), гореща щамповка, алуминий и композити се търси минималното възможно тегло. Само заради специалния подбор на тези материали е намалена емисията на въглеродни окиси с 1,2 г/км.

Следващият начин за повишаване на горивната икономичност е подобряване на аеродинамиката. Само за сметка на плоското дъно и управляемите клапи на радиатора се икономисват още грам и половина въглеводороди на километър. За това подпомага и намаленото съпротивление на търкаляне с двата си компонента – гуми с намалено вътрешно триене и намалено триене в движещите се части. Те допринасят за още минус 2,5 г/км.

Естествено, принос има и двигателната гама. Пример за това е агрегатът-призьор 1.2 PureTech 82, който в съчетание със системата start/stop икономисва още средно девет грама въглеродни окиси. За любителите все още на дизелите налице е моторът 1.5 BlueHDi със селективен неутрализатор на азотните окиси.

CMP позволява развитието на модели с ДВГ, хибриди и чисто електрически, като мощноста на използваните електромотори може да достигне 136 к.с. Капацитет на тяговия акумулатор е разчетен на 50 кВтч. Той ще осигурява пробег от 300-350 км по цикъла WLTP. Предзареждането от битовата елмрежа ще става за осем часа, но е предвидена възможност и за бързо презареждане при мощност на зарядното до 100 кВт. В този случай всяка минута презареждане ще добавя 10 км запас на ход на машината. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Мотоциклети Техника /Technics

Новият елбайк Xyber на Segway е тих звяр!

Апр 16, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Китай Техника /Technics Бизнес /Business Дизайн / Design Електромобили Honda Nissan Toyota

$45K EV използва твърдотелна батерия за пробег от 1000 км - видео

Апр 15, 2024
Авто Новини Техника /Technics Бизнес /Business Екология /Ecology

Зелена светлина за биодизела в Германия

Апр 15, 2024