По-високи данъци за камиони и стари мотори, скокът - до 133%

Товарните автомобили до 3,5 т ще се облагат като леки коли
Обновена: 13 окт 2018 08:35 | 13 окт 2018 07:46, Анисия Иванова
110
По-високи данъци за камиони и стари мотори, скокът - до 133%
Архив: Булфото

По-високи данъци ще се плащат за всички камиони и за старите мотоциклети от началото на 2019 г. Това предвиждат промени в данъчните закони, които са внесени от Министерски съвет в парламента. В момента за мотопеди и мотоциклети с мощност на двигателя до 74 kW (до 100 конски сили) и съответстващи на екологични категории “Евро 3” и “Евро 4” данъкът се плаща с 50% намаление. С промените отстъпката за моторите с категория “Евро 3” отпада, а за тези с “Евро 4” отстъпката става само 20%.

При камионите увеличението на данъка идва по две направление. В момента данъкът за товарните автомобили с технически допустима максимална маса между 3,5 тона и 12 тона се определя от общинските съвети в размер от 10 лв. до 30 лв. за всеки започнат тон товароносимост. С промените от 2019 г. данъкът ще се определя за всеки започнати 750 кг. Например в София данъкът в момента е 13 лв. за всеки започнат тон товароносимост. Така за камион от 10 тона налогът е 130 лв. Догодина за същия камион данъкът ще бъде 182 лв.

Още по темата

Моторите с двигатели до 74 kW и съответстващи на екологичните категории “Евро 3” и “Евро 4” ще бъдат с по-високи данъци от 2019 г. Моторите с двигатели до 74 kW и съответстващи на екологичните категории “Евро 3” и “Евро 4” ще бъдат с по-високи данъци от 2019 г., пише "Труд".

Допълнително увеличение на данъка ще има за старите камиони и автобуси. В момента за автобусите, товарните автомобили, влекачите за ремарке и седловите влекачи с екологични категории “Евро 3” и “Евро 4”, данъкът се плаща с 40% намаление. От началото на 2019 г. за автобусите, камионите с максимална маса над 3,5 т, и влекачите с екологична категория “Евро 3” отстъпка няма да има, а за тези с “Евро 4” данъкът ще се плаща с намаление от 20%. Така в горния пример, ако камионът от 10 тона е с “Евро 3” след ползване на отстъпката данъкът сега е 78 лв. Догодина отстъпка за него няма да има и ще трябва да се плати пълният размер на налога от 182 лв. Това представлява увеличение на данъка със 133%.

По отношение на камионите над 3,5 тона и автобусите с “Евро 5” и “Евро 6” няма промяна в отстъпката като данъкът ще продължи да се плаща с 50% намаление. При мотоциклетите с двигатели до 74 kW и с категории “Евро 5” и “Евро 6” отстъпката на данъка също остава без промяна в размер на 60%. По отношение на най-старите камиони, автобуси и мотоциклети с категории “Евро 1” и “Евро 2”, както и досега отстъпки няма да се ползват.

Промените се правят с мотива, че старите коли, камиони и автобуси замърсяват околната среда. Реалният ефект от промените обаче ще бъде сериозно нарастване на приходите на общините.

От 2019 г. значително ще бъдат увеличени и данъците на автомобилите до 3,5 тона, които са регистрирани като товарни. Това са както “баничарки” за зареждане на магазини с храна, така и луксозни джипове, регистрирани като товарни автомобили с категория N1. С промените тези автомобили ще се облагат като леки коли.

 В страната са регистрирани над 80 хил. мотопеди и близо 108 хил. мотоциклети без кош, сочат данните на КАТ към 1 октомври 2018 г. Така общият брой на превозните средства, които се придвижват на две гуми, е над 188,7 хил. Допълнително обаче в страната има и 1133 мотоциклети с кош, 205 мототриколки и доста бъгита. Така общият брой на превозните средства, които влизат в групата на моторите, е над 193 хил.

В топ 3 на най-разпространените мотоциклети и мотопеди у нас влизат Хонда (с 29 696 броя), Ямаха (25 615 броя) и Сузуки (с 15 237 броя). На четвърто място е Симсон с 12 125 мотопеда и 1866 мотоциклета. Но официални данни на екологичната им категория няма. Повечето мотори в страната обаче са стари. Например от всичките регистрирани мотори Ямаха, само 662 са на възраст до 5 години. Между 6 и 10 години са 1569 от тези мотори, а най-масови са над 20-годишните, които са 11 685 броя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


110
Още по темата: камиониданъкмотопеди
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
97
0
 
2
 
! Отговори
С.К.С. преди 5 години
Моторът ми беше Хонда ВТ500 Къстъм, с 6 скорости, период на производство 1983г.-1987г. Разход 5л/160км (!) при скорост между 85 и 95км/ч. До 110км/ч пак имах разход под 5л. ... При такъв разход, колко са вредните емисии, бе наху*ници?!?!??! Дори хибридните автомобили харчат яко, когато ги "ръчкаш"...
96
2
 
3
 
! Отговори
Buralafte преди 5 години
Мамичката ви скапана.... първо определяте данъците на моторите спрямо кубатура, след това ще давата отстъпка спрямо мощност и махате отстъпката ако е под ЕВРО4, а мотор произведен 2017г отговаря на ЕВРО 3. Няма по-високи все още, освен най-големите, крузъри, които са по 60К лв и на собствениците едва ли им е до данък....
95
0
 
2
 
! Отговори
Онзи преди 5 години
Замърсителя плаща - моторите, които масово се карат събота и неделя и то по малко км. ще плащат като автомобил. *** работа.Другото- да речем фирма за разнос на малки неща, която има дачии на които до сега е плащала 6лв. данък. Сега ще плаща 150-160лв. От къде ще ги избие... от цените на продуктите разбира се - парфюми, авточасти, козметика, лекарста и т.н.
94
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много е важно да вдигнем данъците на мАторите. С това ще оправим държавата. Сега очаквам и задължителни свиентки за мАторите...
93
0
 
20
 
! Отговори
Нико преди 5 години
Ще става революция, взе да намирисва все повече и повече на отстреляни шопари, и забавното е, че няма да има къде да се скрият от народната любов
92
3
 
2
 
! Отговори
Гост преди 5 години
Тези данни ме разбиват,какви еко намерения какви пет лева. Нямах представа че старите ,,трошляци" камиони и автобуси са плащали и ще продължават да плащат символични дснъци.
91
4
 
23
 
! Отговори
бай Иван преди 5 години
Почва да мирише на смяна на правктелството!Та нали 80% от атопарка в България е наш,на бедните българи дето взимаме по 500-600 лв.заплата и са кво ше правим с тези 10,15,20 годишни таралясници?Господин Борисов,и аз искам нова кола и мотор,ама с тази заплата и хубаво колело немога да си купя.Като приемете закона ще я бракувам(защото е на 19г.) и ще трябва да я продам за скраб на някоя от фирмите на вашите депотати!!!
90
3
 
19
 
! Отговори
Бай мангал преди 5 години
Само това знае герберката мафия,данъци,акцизи,винетки и евро средства!!!!И всички цени нагоре ЯКО!!!!А заплатите замразени!!!До кога ще ги търпим тия ?Такава инфлацията създоха изкуствено че не е истина чак!!!
89
3
 
26
 
! Отговори
Veso преди 5 години
Ваща МАИКА само се чудите от каде пари да садирате кърлежи такива
88
2
 
42
 
! Отговори
ааа преди 5 години
Като основни източници на замърсяване на въздуха в градовете ни са:-презастрояването, голямата концентрация на централни места, високото строителство-некачественото гориво за МПС-та. -липсата на каквато и да е идея за регулиране на трафика-липсата на каквато и да е идея архитектурно оформяне на градовете-повсемесното замърсяване и непочистване
87
0
 
1
 
! Отговори
Кръстьо преди 5 години
До Анонимен 85Можеш да ги даваш други да ги карат - жена ти, децата, родители, роднини ...
86
2
 
14
 
! Отговори
Skk преди 5 години
Газовите няма ли да имат отстъпка за еко, като в европа?
85
1
 
28
 
! Отговори
Уууу! преди 5 години
Ами ако никой не си плати по-високия данък и всички скочат с тояги в ръце и излезнат пред парламента?!А>?!!!Две водни оръдия ще му стигнат ли на башбакана а?!!А можеби вече иска кръв по улиците а?!!!!
84
2
 
9
 
! Отговори
тиквоча преди 5 години
това е само началото. палците, за палците се хванете ида Гербъ. иликторат имам за ранини, масчица, децки треа да има дам, да ги нахраня, да ги напоя.
83
7
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тиквата бърка в джоба на бедняка за да може каже че пред ЕС че се бори със замърсяването.
82
2
 
16
 
! Отговори
Как брои КАТ преди 5 години
Населението на Столична община е повече от това на град София, съответно и колите са повече. После КАТ добавя и колите от София област. Третата грешка е, че КАТ премята данните за Евростат с населението само на град София. Така София и всички областни градове в България се оказват на първите места в света по брой коли на 1000 човека от населението.
81
1
 
10
 
! Отговори
Как брои КАТ преди 5 години
Как КАТ прави статистика за личните коли в София, които после подава на Евростат...Сумира всички регистрирани в Столична община и в София област автомобили, за брой на населението взима само населението на София и тези данни ги подава на Евростат като брой лични автомобили на 1000 човека от населението. Три са грешките - първо КАТ брои всякакви автомобили, вкл камиони, автобуси, колите на фирми и държавни ведомства. Второ, КАТ не отчита само колите в София, а брои всички коли в Столична община,
80
9
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Трябва да се направи отстъпка за количество - ако имам 2 или 3 коли, да плащам по-малко. Очевидно е, че не мога да ги карам едновременно и да замърсявам едновременно и с трите.
79
0
 
17
 
! Отговори
Добра новина?! преди 5 години
Избирателите на обединените *** да почерпят!
78
2
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колите по улиците на София са над шест пъти по-малко в сравнение с подобни градове в ЕС, но задръстванията са 10 пъти по-голями. ОчевАдна некадърност на кмет и общинари, които се опитват да прикрият некадърността си с по-високи данъци и със забрани всякакви с цел да намалят броя на колите в София, които ще се уяеличават поне до средното за ЕС.