След 50 години син изпълнява мечтата на баща си за рекорд на скорост - видео
Авг 15, 2018
След 50 години син изпълнява мечтата на баща си за рекорд на скорост - видео
Повече от век соленото езеро Бонвил е меката на ентусиастите на скоростта, които се събират там всяка година за Седмицата на скоростта. А половин век беше нужен, за да се изпълни мечтата на един баща, осъществена от сина му за поставяне на световен рекорд за скорост на суша. Тя е вече реалност след като Дани Томсън постави рекорд за скорост на суша за автомобил с бутален двигател. И интересното тук е, че това става именно с машината на баща му от преди 50 години. Новият рекорд поставен с Challenger 2 е 448.757 мили в час/ 722 км/ч!
Бащата на рекордьора Мики Томпсън си поставя за цел рекорда още през 60-е години на миналия век, почти изпълнявайки идеята си с машината си Challenger 1, но за лош късмет в обратното пробягване тя се счупва. Следващият опит през 1968-а с Challenger 2 е провален заради буря превърнала солената повърхност отново в езеро.
Мики се отказва от състезанията, но държи мечтата си жива, подпомогнат от сина си Дани. Но не успява да доживее да я види осъществена, защото е убит с жена си през 1988-а. Сега за половинвековния юбилей на Challenger 2 Дани свършва замисленото, карайки същият автомобил към славата.
Е, почти същият. След като почти не е докосван повече от 40 години, Challenger 2 е изкаран от гаража си и е започнал процесът за реставрирането и обновяването му. Екстериорът е оставен почти същият, но са направени значителни съвременни подобрения за да може колата да стане наистина рекордьор.
Използвано е същото шаси, аеродинамични елементи и екстериор, съставен от ръчно изработени през 1968-а година 68 алуминиеви панела. Старите двигатели Ford 427 са заменени с два нови със сух блок, захранвани с азот Hemi V8, асигуряващи максимална мощност от 2500 к.с. всеки, което надхвърля два пъти мощноста на старите мотори.
Общата маса на машината е 2360 кг. Challenger 2 харчи по 190 за всяко пробягване от 5-е мили /8 км на състезателното трасе и приключва пробега със 227 кг по-лек. Другата промяна са карбоново-керамичните спирачки и двойният спирачен парашут, който се отваря с изхвърлянето на част от задния спойлер със сгъстен въздух.
Цялата работа се отплъща напълно – по време на Седмицата на скороста тази година Дани Томпсън отбелязва резултат от 446.605 мили в час/718.7 км/ч през съботата и 450.909 мили в час/725.6 км/ч в неделята. Средната отбелязана скорост е 448.757 м/ч/722 км/ч, с което е подобрен досегашният рекорд от 439 м/ч/706 км/ч поставен отново на Соленото езеро през 2012-а, а Challenger 2 сега е вече най-бързият автомобил в света с бутален двигател. Назад
Бащата на рекордьора Мики Томпсън си поставя за цел рекорда още през 60-е години на миналия век, почти изпълнявайки идеята си с машината си Challenger 1, но за лош късмет в обратното пробягване тя се счупва. Следващият опит през 1968-а с Challenger 2 е провален заради буря превърнала солената повърхност отново в езеро.
Мики се отказва от състезанията, но държи мечтата си жива, подпомогнат от сина си Дани. Но не успява да доживее да я види осъществена, защото е убит с жена си през 1988-а. Сега за половинвековния юбилей на Challenger 2 Дани свършва замисленото, карайки същият автомобил към славата.
Е, почти същият. След като почти не е докосван повече от 40 години, Challenger 2 е изкаран от гаража си и е започнал процесът за реставрирането и обновяването му. Екстериорът е оставен почти същият, но са направени значителни съвременни подобрения за да може колата да стане наистина рекордьор.
Използвано е същото шаси, аеродинамични елементи и екстериор, съставен от ръчно изработени през 1968-а година 68 алуминиеви панела. Старите двигатели Ford 427 са заменени с два нови със сух блок, захранвани с азот Hemi V8, асигуряващи максимална мощност от 2500 к.с. всеки, което надхвърля два пъти мощноста на старите мотори.
Общата маса на машината е 2360 кг. Challenger 2 харчи по 190 за всяко пробягване от 5-е мили /8 км на състезателното трасе и приключва пробега със 227 кг по-лек. Другата промяна са карбоново-керамичните спирачки и двойният спирачен парашут, който се отваря с изхвърлянето на част от задния спойлер със сгъстен въздух.
Цялата работа се отплъща напълно – по време на Седмицата на скороста тази година Дани Томпсън отбелязва резултат от 446.605 мили в час/718.7 км/ч през съботата и 450.909 мили в час/725.6 км/ч в неделята. Средната отбелязана скорост е 448.757 м/ч/722 км/ч, с което е подобрен досегашният рекорд от 439 м/ч/706 км/ч поставен отново на Соленото езеро през 2012-а, а Challenger 2 сега е вече най-бързият автомобил в света с бутален двигател. Назад
Галерия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Официални вносители- новини
Спорт
Aston Martin
Ford
Honda
Формула 1: Honda ще преследва титлата с Aston Martin през 2026 г.
Авто Новини
Официални вносители- новини
Спорт
Peugeot