Opel Stock

“Ваксина” за дизела от Robert Bosch GmbH?

“Ваксина” за дизела от Robert Bosch GmbH?

“Ваксина” за дизела от Robert Bosch GmbH?

Реклама Honda ZR-V
Сагата около Дизелгейт започна да намирисва на един роман от Артър Хейли, в който се описваше практиката на големите фармацефтични компании, създаващи нови щамове на заразни болести и след това предлагащи за бесни пари ваксини срещу тях.

Robert Bosch GmbH, който създаде системите за контрол на двигателите и техните емисии, станали основа за скандала на века “Дизелгейт”, анонсира наскоро, че е направил пробив в развитието на системите за контрол на емисиите на дизелови двигатели. Новата им технология обещава драстично намаляване на емисиите на азотни окиси до една десета от нивото от 80 милиграма на километър налагано от Еврокомисията за 2020-а година нататък.

След избухването на скандала Дизелгейт изглеждаше, че дизелът полека или по-експресно ще напусне сцената. Търсенето на дизелови коли в Германия спадна с почти 20%, големи градове във Федералната република подготвят забрана за каране в тях на дизелови модели с нива на моторите под Евро 5, както и пълна забрана за дизели към 2025-а година.

Bсичко това става, обаче, без да се има предвид новата технология на Bosch. Ако твърденията на известната компания са верни, то забраната на дизеловите автомобили няма да е необходима. Bosch създаде системата за контрол, но по техни твърдения те са я развили само за тестови изпитания на двигатели, а използването й в серийното производство е било дело на производителите.

"Предизвикателството пред нас беше да намалим вредностите не само при стендови изпитания, но и в реални пътни условия” - сподели д-р Фолкмар Денер, председател на борда на директорите на Robert Bosch GmbH. "Това предизвикателство беше преодоляно от нашите инжинери и резултатът от тяхната работа надмина очакванията и това ще позволи на производителите да предложат автомобили с емисии далеч по-ниски от налаганите от стандартите.”

На журналисти вече се предлага да изпитват VW Golf GTD 146 к.с. с механична кутия и новото оборудване. То представлява интелигентен софтуер който осигурява на системата за избирателно каталитично редуциране (SCR) да раоти винаги при оптималната за нея температура от 200 градуса Целзий, независимо от натоварването на двигателя. Това се постига чрез интегриране на SCR във филтъра за твърди частици, разположен директно до топлият цилиндров блок.

Tака се осигурява прецизен контрол на процесите във филтъра и не се позволява тепературите да надхвърлят 800 градуса Целзий, при които настъпва разрушаване на платиненото покритие на системата SCR. Bosch също използва и рециркулационната система за високо налягане на Golf GTD за да се осигури прекалено охлаждане на системата.

От Bosch обявяват, че са постигнали намаляване на изхвърляните азотни окиси до 13 милиграмана километър, което е далеч по ниско от налаганото от стандарта Euro 6d от 80 милиграма. Bosch вярват че ситтемата ще е пригодна за всички серийни дизелови двигатели и че тя ще навлезе при тях до две години.

Тестовете на автомобила от 100 км от журналисти, които определено не са жалели автомобила, показват, че при изминаването на първите 8 километра показателят е вече под 80 мг/км. Според Bosch резултатите на журналистите са високи за възможностите на системата - средно 18 мг/км Nox, среден разход на гориво от 6.5 литра на 100 км и разход на 0.17 литра урея AdBlue.

Резултатът от работата на Bosch наистина впечатляват, но ще трябва да изчакаме и независимите тестове на екоорганизациите, преди да възстановим напълно вярата си в дизелите. Истинският шанс за оцеляване на дизеловия двигател / и не само на него/ е в пълната прозрачност по отношение на нивото на емисии на вредностите. Дизелът не е “мъртъв”. Поне засега... Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Техника /Technics Камиони / Trucks Електромобили Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Trucks: Зареждане с 1000 киловата!

Апр 23, 2024
Авто Новини Мотоциклети Техника /Technics

3-колесен верижен мотоциклет не се плаши и от най-жестокия терен!

Апр 19, 2024
Авто Новини Тестове Техника /Technics Безопасност | Safety

Проучване - ниско е доверието в автономното шофиране!

Апр 19, 2024