Ferrari заяви патент за 4-цилиндров мотор с електрически компресор и регенерация
Юли 23, 2018
Ferrari заяви патент за 4-цилиндров мотор с електрически компресор и регенерация
В европейското патентно бюро е заявен нов четирицилиндров двигател на Ferrari. Идеята е направо еретична за любителите на марката, за които само двигателите V8 и V 12 са истинските за кончетата от Маранело.
Но и този мотор няма да подведе Скудерията, въпреки че изглежда доста комплициран. В силовия агрегат е включен 4-цилиндров мотор с турбокомпресор, който пък задвижва генератор, подобно на системата MGU-H използвана във Formula 1. Полученията ток се използва да завърти механичен компресор за захранване на двигателя и получаване на достатъчно висока мощност.
Системата предлага и друго предимство – газовата турбина се използва като заглушител на шума на мотора. На практика колкото по-високи са оборотите, толкова по-интезивен е потокът на отработилитите газове и съответно шумът на мотора. Според патентната заявка заглушаването се постига с контролиране скороста на турбината чрез намаляване интензитета на регенерационния процес в генератора, процес подобен на рекуперационния използван при електромобилите, но с използването на спирачната енергия.
Ferrari, подобно на други ппроизводители на супер-спортни автомобили е заплашен от нарастващия по сила натиск на екозащитните организации, заради високите нива на вредности от моторите им. Но дали натискът на еколозите и държавните администрации ще е достатъчно силен за да видим подобен мотор в актуална кола на Маранело? По-скоро може би той ще бъде използван в идващият SUV-модел на марката след 2-3 години.
Доста по-реалистично е да видим този двигател използван при бъдещите модели на Alfa Romeo и Maserati, които по принцип ползват двигатели разработени в Маранело. Или пък може би от Ferrari просто искат да защитят патентно идеята си и новия дизайн на мотора. Назад
Но и този мотор няма да подведе Скудерията, въпреки че изглежда доста комплициран. В силовия агрегат е включен 4-цилиндров мотор с турбокомпресор, който пък задвижва генератор, подобно на системата MGU-H използвана във Formula 1. Полученията ток се използва да завърти механичен компресор за захранване на двигателя и получаване на достатъчно висока мощност.
Системата предлага и друго предимство – газовата турбина се използва като заглушител на шума на мотора. На практика колкото по-високи са оборотите, толкова по-интезивен е потокът на отработилитите газове и съответно шумът на мотора. Според патентната заявка заглушаването се постига с контролиране скороста на турбината чрез намаляване интензитета на регенерационния процес в генератора, процес подобен на рекуперационния използван при електромобилите, но с използването на спирачната енергия.
Ferrari, подобно на други ппроизводители на супер-спортни автомобили е заплашен от нарастващия по сила натиск на екозащитните организации, заради високите нива на вредности от моторите им. Но дали натискът на еколозите и държавните администрации ще е достатъчно силен за да видим подобен мотор в актуална кола на Маранело? По-скоро може би той ще бъде използван в идващият SUV-модел на марката след 2-3 години.
Доста по-реалистично е да видим този двигател използван при бъдещите модели на Alfa Romeo и Maserati, които по принцип ползват двигатели разработени в Маранело. Или пък може би от Ferrari просто искат да защитят патентно идеята си и новия дизайн на мотора. Назад
Предишна статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Техника /Technics
Камиони / Trucks
Електромобили
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz Trucks: Зареждане с 1000 киловата!
Авто Новини
Мотоциклети
Техника /Technics
3-колесен верижен мотоциклет не се плаши и от най-жестокия терен!
Авто Новини
Тестове
Техника /Technics
Безопасност | Safety