Opel Stock

Opel: "Ето как вървим ..."

Opel: "Ето как вървим ..."

Opel: "Ето как вървим ..."

Реклама Opel Stock
От Роб ван Гинекен, член на журито AutoBest от Холандия, специално за auto-press.net

След придобиването в края на миналата година, Opel със сигурност няма да се “разтопи” в голямата група автомобили PSA. Това беше най-важното послание по време на семинар в техническият център за развитие в Рюселсхайм. Напротив, германците поемат водеща роля по доста направления в развойната дейност за петте марки на групата.

След поглъщането на Opel от френската група PSA в края на миналата година немската марка сякаш започна да потъва в общата картина. Но по време на технически семинар в Рюселсхайм показаха осезаемо, че все още има живот в вековна марката повече от всякога.

В редица презентации в сърцето на отдел "Научноизследователска и развойна дейност" германците показаха как могат да се възползват от сътрудничеството. Освен това техният технически център в Рюселсхайм заема водеща роля в нови области, а бъдещите автомобили на Opel няма да бъдат Peugeot с различна марка.

В отдела за научноизследователска и развойна дейност вече има опростена версия на Opel Corsa, която ще започне следващата година. Интересно е, че година по-късно идва моделът Corsa EV. Напълно електрически.

Последният модел подсказва нов стратегически избор за групата, в който германците ще играят ключова роля. Според мнозина през следващите години европейският автомобилен свят може да оцелее само с новото направление, а сам по себе си изборът на групата PSA да задълбочи напредъка си в областа на електричеството не е толкова странен. Opel от години си партнира с General Motors, явно има натрупани доста знания и опит с електрическите и хибридните автомобили.

Достатъчно е да си помислим за Ampera и Ampera-e. Преди имаше център за развитие на технологията на батериите и системите за горивни клетки близо до Франкфурт. Заедно с General Motors там са разработени няколко вида горивни клетки, които работят с водород, осигуряващи собствена електроцентрала на борда на автомобила. Според много специалисти горивните клетки са най-доброто решение за бъдещето. В групата PSA именно те се възлагат като основна компетентност на Opel за всички нейни марки.

И това бъдеще не е толкова далеч, според инженера по разработки Ларс Петер Тийсен.
"Целта е до малко повече от година и половина да има сто места за зареждане с гориво на автомобилите с водородни клетки в Германия. Като за начало това ще постави основите на мрежа, която да позволи достигане на всяка точка в страната. Други държави ще трябва да ни следват. "

Шефът на развойната дейност на Opel Кристиан Мюлер споделя : "В Германия станахме център на експертиза в петнадесет развойни области и на тази база ще определим маршрута на американския пазар за всички марки на PSA. Друг добър пример е развитието на седалките, специализация, за която ние обръщаме много внимание от години. Ние ще разработим местата за сядане и тяхната структура за 80% от моделите на PSA.

Освен това, ние сме в Рюселсхайм, работим по изцяло нов 1.6-литров четирицилиндров двигател, специално пригоден за работа с електрическо задвижване. Имаме вече няколко plug-in варианта за хибридни модели. Освен това работим и върху леки хибридни задвижвания с 48-волтова система. "

Opel има водеща роля в разработката на микробуси от формата на Vivaro. Идва и електрическа версия на машината. И това е доста съобразително, защото много градове в Германия, а след това и в Европа ще затварят центровете си за колии с двигател с вътрешно горене.

Много важна в новата обстановка е синергията на отделните марки в групата. В новите немски машини ще се ползват най-скъпите основни компоненти на групата PSA, където е възможно. Става дума за това, което не се вижда отвън – техническата плънка - платформа, шаси, шофиране, кормилно управление и други подобни. И това е много важно защото става дума за спестяване на близо 40% от производствените разходи. Чрез използването на модулноста в различните марки на групата се пестят много пари. Потребителят ще забележи това, защото такаа може да се върне тази печалба обратно в колата под формата на много напреднали техники и качество на довършителните работи.

Шефът на Opel Лохшелер сподели по време на събитието : "Със сигурност не става въпрос за заприличване на френските марки. Групата на PSA иска марката Opel да продължи да изпъква ясно. Естествено, ние сме по-близо до Париж, отколкото до Детройт, а в PSA по-добре знаят важните за Европа пропорции. Предстоящите ни модели ще бъдат адаптирани към характера, който очаквате от немската кола. И то по-рязко от преди. Имаме си собствена ДНК определяща дизайна, интериора и шофирането на истински Opel. И това ще остане!"

Кристиян Мюлер добавя: "Разработването на новата Corsa струваше половината от това, на което бяхме свикнали по-рано, освен това ще и е по-бърза. Ползите от "размера на мащаба" ще се увеличат за цялата линия на модела. Тя ще бъде изградена много по-логично и ефективно през следващите години. Сега имаме 9 платформи, което означава девет различни технически бази за различните модели. Отсега нататък ще изграждаме нови модели на една от двете платформи. CMP за сегментните модели B и C и EMP2 за C сегмента и по-големи. Товая работи значително по-ефективно. Освен това намаляваме броят на семействата си двигатели от десет на четири." Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Електромобили Ford GM Tesla

Още един сериозен играч в класа на EV-пикапите - GMC Sierra EV - видео

Апр 26, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Бизнес /Business Renault

Renault Captur facelift: с ново лице и Google

Апр 26, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Техника /Technics Бизнес /Business Mazda Toyota

Новата Mazda2 Hybrid 2024 - видео

Апр 26, 2024