Opel Stock

Peugeot 308 GTi: Автомобил за душата (Видео)

Peugeot 308 GTi

Peugeot 308 GTi

Реклама Opel Stock
Автомобил, с който можеш да изведеш семейството извън града за уикенда или автомобил, с който да отскочиш до пистата и да се изкефиш максимално. Автомобил, който харчи умерено или автомобил, който върви наистина много. Автомобил, закупен според разума или автомобил, закупен по импулс. Всичко това, а и още много, е новото Peugeot 308 GTi и то не защото моделът е кола на контрастите, а защото събира границите между тях толкова близко, че те се доближават до такава степен, че се преливат един в друг.

Peugeot 308 GTi е автомобил, който всеки обичаш и търсещ повишаването на адреналина трябва да изпита- дали зад волана или просто като пътник. Това е кола за душата, която е в състояние да задоволи “глада” за динамика на пътя за седмици напред само за 5-6 километра шофиране, но и такъв, който може да те пристрасти към себе си и чисто и просто да се превърнеш в негов “роб”, търсейки компанията му във всеки удобен момент. Отново контраст и отново събран в един автомобил.

За успешното комбиниране на всички тези първосигнално несъчетаеми параметри при 308 GTi, основна роля играе отличната база, която предлага стандартната версия на модела 308. Сериозно обновен в средата на миналата година, той дебютира с по-възмъжал и динамичен дизайн, и увеличено оборудване, но с все така впечатляващото си пътно поведение, интегрираната бордова система PEUGEOT i-Cockpit, подобрени мултимедийни възможности, комфорт и функционалност.

При новата версия на Peugeot 308 GTi, дизайнерите и инженерите на френската марка, в това число и тези на състезателното й подразделение Peugeot Sport, обаче правят няколко допълнителни крачки напред, а крайният резултат е наистина впечатляващ. Спортно окачване, което доближава автомобила към пътя с малко над сантиметър, уникални предна и задна броня, внушителни и интегрирани дифузьора на задната броня двойка накрайници на изпускателната система, елегантни 19-цолови джанти с гуми Michelin Pilot Super Sport, диференциал с ограничено приплъзване Torsen, спортни, но и ергономични спортни седалки, 380-милиметрови предни спирачни дискове, които вършат феноменална работа… Всичко това, а и още, е част от стандартната екипировка на 308 GTi.



Честно казано, без проблем бих заменил почти всички от горните елементи, стига ситуацията под предния капак да остане непроменена, защото именно там се крие и истинската красота на 308 GTi.

По време на двудневния тест на автомобила, няколко човека ме питаха какъв е двигателят на колата. След изричането на “Ми 1.6 е”, последваха няколко снизходителни усмивки, които обаче рязко се трансформираха в изражение “Ооо”, когато продължих с “турбо, с 270 коня”. Рязка промяна в изражението имаше и в лицето и общото поведение на един от пътниците, които изразиха желание да се повозят с мен. Усихнатото и приповдигнато излъчване се пречупи още преди превключването от втора на трета, а на четвърта човекът вече се беше “заварил” към колата с всяка една от допирните си точки към нея.

Сериозна роля за реализирането на горната случка има режимът на работа Sport на Peygeot 308 GTi, който се активира ръчно чрез бутон от средната конзола зад скоростния лост. При задействането му, първото което прави впечатление е превключването на подсветката на инструментите на предното табло в червен цвят, както и цялостната промяна на звука на двигателя на автомобила, който се подава към интериора. Той става по-басов и е интересна нотка в цялостното изживяване. Другата и по-важна промяна, която настъпва при активиране на режим Sport е преминаването на колата осезаемо в спортен режим, с по-твърдо и директно управление, и оптимизиран режим на работа на електронния блок на двигателя.

Peugeot 308 GTi върви много. Наистина много. Но и тук има една много интересна контрастна особеност. Благодарение на спортното окачване и динамичния двигател, в комбинация със спортните седалки, изключително удобният и компактен волан, късият ход на скоростния лост на шестстепенната ръчна предавателна кутия, в първия момент нещата в автомобила изглежда, че се случват така, сякаш караш много по-бързо отколкото е в действителност. Осъзнавайки това, разбираш, че колата ти дава сериозен аванс за палуване, който може да бъде експлоатиран подобаващо както на прав участък, така и изпълнен с бързи завои път. И в двата случая 308 GTi вдъхва сериозна увереност, като стъпва и следва пътя сигурно, а обратната връзка през волана е отличен индикатор за последващо действие от страна на водача.

На фона на всичкото това вървене и цялостно удоволствие от управлението на Peugeot 308 GTi изглежда сякаш неуместно да коментираме разход на гориво… Но все пак ще го направим, защото и тук имаме контраст. При каране на автомобила на магистрала съобразно българските закони, спортният хечбек демонстрира възможност за изминаването на 100 километра само с 6.6 литра на 100 километра (контролна отсчека 66 километра, средна скорост 124 км/ч). При комбиниран режим на управление, в това число около 20% в режим “дръж ми бирата и гледай какво прави кола” консумацията на гориво достигна 8 литра на 100 километра. Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Китай Тестове Авто глобус BMW BYD Citroen Geely Mercedes-Benz MG Smart Tesla

Тестовете на ADAC сочат: китайските автомобили не са това което бяха!

Апр 23, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Audi

Първа среща с прототипа Audi e-tron GT

Апр 19, 2024
Авто Новини Тестове Техника /Technics Безопасност | Safety

Проучване - ниско е доверието в автономното шофиране!

Апр 19, 2024