Ford Focus е в новото си четвърто по ред поколение - видео
Апр 22, 2018
Ford Focus е в новото си четвърто по ред поколение - видео
Ford Focus е вече в четвъртото си поколение, което дебютира по време на специално мероприятие на Синия овал в Германия. Популярният бестселър на марката е с нов дизайн, обновена двигателна гама и за пръв път достъпна в новите версии Active и Vignale.
Новият модел е предназначен за пазара в Европа и ще се предлага в три варианта на купето - седан, хечбек и комби, както и в пет нива на комплектации - Trend, Titanium, спортната ST-Line, псевдовсъдеходната Active и топ-нивото Vignale. Те се различават с радиаторните си решетки, елементите на дизайна и различните аеродинамични добавки.
Focus от новото поколение е първият нов модел на компанията в основата на който е използвана платформата С2. Използването на тази нова платформа е позволило с 20% да се повиши коравината на усукване на купето, да се увеличи вътрешното пространство и да се подобри аеродинамиката.
В сравнение с актуалното в момента поколение на модела дължината на новото е увеличена с 18 мм до 4378 мм, а междуосието с 53 мм. В същото време по-широкото използване на високоякостна стомана в конструкцията на купето е позволило да се намали масата на колата с цели 88 кг.
Със смяната на поколенията се обновява и двигателната гама – в нея сега влизат моторът на годината от няколко години насам – 1.0-литровият, трицилиндров EcoBoost в три варианта на мощности - 85, 100 и 125 к.с., както и 1.5-литровият четрицилиндров EcoBoost с две нива на мощности - 150 и 185 к.с. И двата силови агрегата имат възможност за изключване на по един цилиндър от работа при ниски и равномерни натоварвания.
Дизеловата част от гамата е представена от 1.5-литров агрегат с две нива на мощности - 95 и 125 к.с., и 2.0-литров - 150 к.с. мотори от серията EcoBlue. Всички мотори от гамата се предлагат в съчетание с 6-степенна механична предавателна кутия или с 8-степенен автоматик.
В арсенала от новости във новия Ford Focus четвърто поколение са модернизирана светлинна оптика, активен круз контрол с функция за пълно екстренно спиране, разпознаване на пътните знаци, активни аеродинамични жалузи в радиаторната решетка, адаптивни амортисьори и на четирите колела, система за превключване режимите на движение, както и система за помощ при активно маневриране.
В салона пътниците ще се радват на мултимедийната система Sync 3 с поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto. При най-скъпите комплектации на модела е предвидена аудиосистема Bang & Olufsen c десет високоговорителя и безжично зареждане на смартфони.
В списъка на опциите влизат прожекционен дисплей, камера за гледане назад, адаптивно окачване, система за контрол на “слепите” зони, асистент за паркиране от второ поколение, система за предотвратяване на удари с функция за определяне на пешеходци и велосипедисти и система за аварийно спиране.
Специално за Германия, Швейцария и Австрия, където е пълно със здрави каращи колите си пенсионери, в списъка има интересна екстра - предупреждение за каране срещу движението по магистрала. При топ-модификациите и задното окачване е независимо.
Производството на новото, четвърто поколение на Focus ще е съсредоточено в завода на Ford в Зарлуи, Германия. Първите серийни автомобили за продажба ще започнат да слизат от конвейера през юни тази година. Назад
Новият модел е предназначен за пазара в Европа и ще се предлага в три варианта на купето - седан, хечбек и комби, както и в пет нива на комплектации - Trend, Titanium, спортната ST-Line, псевдовсъдеходната Active и топ-нивото Vignale. Те се различават с радиаторните си решетки, елементите на дизайна и различните аеродинамични добавки.
Focus от новото поколение е първият нов модел на компанията в основата на който е използвана платформата С2. Използването на тази нова платформа е позволило с 20% да се повиши коравината на усукване на купето, да се увеличи вътрешното пространство и да се подобри аеродинамиката.
В сравнение с актуалното в момента поколение на модела дължината на новото е увеличена с 18 мм до 4378 мм, а междуосието с 53 мм. В същото време по-широкото използване на високоякостна стомана в конструкцията на купето е позволило да се намали масата на колата с цели 88 кг.
Със смяната на поколенията се обновява и двигателната гама – в нея сега влизат моторът на годината от няколко години насам – 1.0-литровият, трицилиндров EcoBoost в три варианта на мощности - 85, 100 и 125 к.с., както и 1.5-литровият четрицилиндров EcoBoost с две нива на мощности - 150 и 185 к.с. И двата силови агрегата имат възможност за изключване на по един цилиндър от работа при ниски и равномерни натоварвания.
Дизеловата част от гамата е представена от 1.5-литров агрегат с две нива на мощности - 95 и 125 к.с., и 2.0-литров - 150 к.с. мотори от серията EcoBlue. Всички мотори от гамата се предлагат в съчетание с 6-степенна механична предавателна кутия или с 8-степенен автоматик.
В арсенала от новости във новия Ford Focus четвърто поколение са модернизирана светлинна оптика, активен круз контрол с функция за пълно екстренно спиране, разпознаване на пътните знаци, активни аеродинамични жалузи в радиаторната решетка, адаптивни амортисьори и на четирите колела, система за превключване режимите на движение, както и система за помощ при активно маневриране.
В салона пътниците ще се радват на мултимедийната система Sync 3 с поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto. При най-скъпите комплектации на модела е предвидена аудиосистема Bang & Olufsen c десет високоговорителя и безжично зареждане на смартфони.
В списъка на опциите влизат прожекционен дисплей, камера за гледане назад, адаптивно окачване, система за контрол на “слепите” зони, асистент за паркиране от второ поколение, система за предотвратяване на удари с функция за определяне на пешеходци и велосипедисти и система за аварийно спиране.
Специално за Германия, Швейцария и Австрия, където е пълно със здрави каращи колите си пенсионери, в списъка има интересна екстра - предупреждение за каране срещу движението по магистрала. При топ-модификациите и задното окачване е независимо.
Производството на новото, четвърто поколение на Focus ще е съсредоточено в завода на Ford в Зарлуи, Германия. Първите серийни автомобили за продажба ще започнат да слизат от конвейера през юни тази година. Назад
Галерия
Предишна статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Бизнес /Business
Електромобили
BMW
Citroen
Dacia
Ford
Peugeot
Renault
Skoda
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Февруари 2024: Dacia Sandero е най-продаваната нова кола в Европа
Авто Новини
Официални вносители- новини
Авто глобус
Електромобили
Ford