Opel Stock

Отборът PEUGEOT TOTAL ще обжалва присъденото на екипажа Сайнц / Круз наказание

Отборът PEUGEOT TOTAL ще обжалва присъденото на екипажа Сайнц / Круз наказание

Отборът PEUGEOT TOTAL ще обжалва присъденото на екипажа Сайнц / Круз наказание

Реклама Skoda Stock
Източник: www.peugeot.bg

Стюардите на събитието определиха наказание от 10 минути за екипажа на PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303 за действие, което определят като опасно по време на етап 7. Отборът PEUGEOT Total изрази своето намерение да обжалва това решение, което не разбира и смята за неоснователно.


• Състезател n°254, управляващ четириколесен мотоциклет, е направил оплакване от екипажа Сайнц / Круз, който според него се е държал опасно на километър 184 от SS7.

• В резултат на това оплакване, Карлос Сайнц е бил помолен да се яви пред стюардите в понеделник 15 януари в Салта (Аржентина). След като се е запознал с оплакването, той e оспорил обвинението, че е имало съприкосновение със състезателя, като вместо това е посочил, че с реакцията си е успял да избегне удар, който би бил изключително сериозен, на фона на скоростите в този момент.

• Няколко часа по-късно, стюардите на рали Дакар са присъдили своеволно наказание от 10 минути на екипажа на PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303.

• Впоследствие, Team PEUGEOT Total обяви своето намерение да обжалва решението, което той смята за необосновано и несправедливо.


НА ЖИВО ОТ БИВАКА

Карлос Сайнц (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303)

“Много съм разстроен от това решение. Версията за събитията описана от пилота на четириколесния мотоциклет не съвпада с реалността. В действителност, моята реакция доведе до това да избегнем инцидент. Съжалявам за случилото му се, но това което стана, беше че аз се доближих до него и активирах Sentinel. Той спря от едната страна и ме погледна. Имаше много място, въпреки че пътят беше много кален. След това той загуби контрол и се върна на пътя. Завих, за да го избегна и въпреки че беше много тясно, нямаше контакт между нас. В крайна сметка, той завърши етапа на 12-та позиция. Ако се бяхме ударили, разбира се, че бих спрял. Абсолютно не съм съгласен с това решение”.

Бруно Фамен, директор PEUGEOT Sport

“Това решение е неразбираемо. Няма нищо конкретно по случая и са само думи на един срещу думи на друг. Що се отнася до нас е доста ясно, че не е имало контакт между четириколката и автомобила. Ако наистина се беше случило, както твърди пилота на четириколката, за съжаление той може би нямаше да има възможност да бъде тук и да говори за това, предвид скоростта на колата. Всички наши данни поддържат версията на Карлос за събитието, който винаги се е държал безупречно. Пилотът, който твърди, че машината му е била повредена финишира 12-ти на етапа и след това 10-ти на следващия, който беше втората половина от маратонския етап. Това 10-минутно наказание е напълно произволно. Стюардите наказват Карлос за това, че не е спрял, въпреки че не е имало удар. Още повече, дори поведението на Карлос да е заслужавало наказание, то е трябвало да бъде присъдено под формата на глоба, а не като наказание с време- присъдено по произволен начин, което рефлектира върху участието в състезанието. Така че, разбира се, ние изразихме нашето намерение да обжалваме. В резултат на това е вероятно да не знаем кой е победителят на Дакар 2018 в събота в Кордоба. В допълнение към принципния въпрос, да водиш с 1 час и 6 минути е много по-различно от това да си лидер с 56 минути, предвид предизвикателствата на етапите, които предстоят през следващите няколко дни”.


Общо класиране след SS8
Тъй като обжалването е в процес на обработка, общото класиране остава същото като след SS8
1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 27h04m0s
2. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, + 1h06m37s
3. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 1h13m42s
4. Bernhard Ten Brinke (NLD) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, + 1h23m0s
5. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 1h37m09s
6. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 2h 28m36s
7. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, + 2h43m30s
8. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR Maxi, + 2h55m42s
9. Peter Van Merksteijn (NLD) / Maciej Marton (POL), Toyota 4WD, + 4h59m41s
10. Nicolas Fuchs (PER) / Adrian Mussano Fernando (ARG), Borgward 4WD, + 6h34m09s
39. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 44h46m05s

КАКВО ПРЕДСТОИ?

Етап 10 (вторник 16 януари): Салта – Белен. 795 километра, включващи 372 състезателни километра
Утре предстоят 795 километра от Салта до Белен. В тях са включени 372 километра специален етап, който започва с дюни и обширни пясъчни плата, и приключва с пресичане на реки, където предизвикателството на навигацията може да определи крайния резултат. По време на етапа, състезателите ще се срещнат с асистиращите автомобили, които за първи път ще имат правото да намесят по време на етапа. Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Спорт Авто глобус Jaguar

Jaguar TCS Racing със 100 старта във Формула Е! - видео

Мар 28, 2024
Авто Новини Спорт Електромобили DS Jaguar Porsche

Hankook на път за премиерата на Formula E в Япония

Мар 28, 2024
Авто Новини Спорт Авто глобус Електромобили Nissan

Nissan създаде уникални кимона за конкурентите си във Formula E (Видео)

Мар 27, 2024