Lasurit

Карлос Сайнц спечели етап 7 в рали Дакар и поема лидерството за Peugeot

Карлос Сайнц спечели етап 7 в рали Дакар и поема лидерството за Peugeot

Карлос Сайнц спечели етап 7 в рали Дакар и поема лидерството за Peugeot

Реклама Opel Stock
Източник: www.peugeot.bg

След почивния ден в Ла Пас, екипажите поеха по пътя на едно от най-големите предизвикателства в цялото рали Дакар: първата 425 километрова част на маратонския етап, без възможност за получаване на сервизна помощ в продължение на два дни. Бившият победител на Дакар Карлос Сайнц сега е начело на общото класиране с повече от час, след като съотборникът му Стефан Петерханзел се натъкна на проблеми, изоставайки до третото място в общото класиране. Всички екипажи на PEUGEOT продължават утре, като сами нанесоха всички необходими поправки и обслужване на автомобилите през нощта в бивака Uyuni.

• Карлос Сайнц и Лукас Круз постигнаха своята втора етапна победа за PEUGEOT за тази година като се изкачиха до лидерската позиция в общото класиране: нещо, което постигнаха три от четирите екипажа на PEUGEOT от началото на събитието. Испанското дуо нямаше никакви проблеми, като успя да финишира етапа с преднина от 12 минути и повече с 1 час 11 минути и 29 секунди.

• За Стефан Петерханзел и Жан-Пол Котре, проблемът започна по време на маневра за изпреварване на мотоциклетист на километър 186. Те не успяха да видят скала в прахта, счупвайки своето окачване, което ги принуди да спрат. С помощта на Сирил Депре / Давид Кастера, те успяха да потеглят отново около час и 45 минути по-късно. Те все още са в челната тройка въпреки сериозното закъснение: само на 9 минути от второто място.

• Депре / Кастера изпълниха своята роля на “ангели пазители” по перфектен начин днес, подпомагайки своите съотборници. Те помогнаха на изпадналия в безизходица екипаж да поправи своето PEUGEOT 3008DKR Maxi, загубвайки повече време за себе си по време на това, но позволявайки на “Г-н Дакар” да продължи в ралито, което той направи свое.


Класиране на Етап 7:
1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 4h49m26s
2. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +12m05s
3. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +14m19s
4. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +20m56s
5. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, +23m57s
6. Lucio Alvarez (ARG) / Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +28m49s
7. Bernhard Ten Brinke (NED) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +31m33s
8. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +39m30s
9. Boris Garafulic (CHL) / Felipe Palmeiro (PRT), Mini 4WD, +54m42s
10. Peter Van Merksteijn (NED) / Maciej Marton (POL), Toyota 4WD, +57m21s
20. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1h47m56s
34. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +TBC



Класиране след Етап 7:
1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 21h41m38s
2. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, +1h11m29s
3. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +1h20m46s
4. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +1h20m54s
5. Bernhard Ten Brinke (NLD) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +1h25m04s
6. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +2h19m02s
7. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, +2h22m39s
8. Sheikh Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, +2h41m26s
9. Peter Van Merksteijn (NED) / Maciej Marton (POL), Toyota 4WD, +4h23m35s
10. Lucio Alvarez (ARG) / Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +5h14m16s
40. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +TBC



Бруно Фамен, директор PEUGEOT SPORT

“Казах, че все още може да се случи много и днес е пример за това! Жалко, че Стефан загуби почти 2 часа, но знаем, че предстоят още много обрати в това състезание преди финала в Кордоба. На първа и трета позиция сме, но все още не сме и наполовина там. Нашата стратегия продължава да бъде същата: да караме последователно, ден за ден”.


Карлос Сайнц (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303)

Първа позиция на Етап 7, Първа позиция в общото класиране
“В действителност, беше доста трудно като цяло. В началото беше сложно с много каране извън пътищата, след което стана малко по-лесно и за щастие нямахме проблеми. Не мисля за лидерството в общото класиране. В момента става въпрос за оцеляване, има още толкова много път за изминаване. Разбира се, нещата са малко по-различни в момента, но ние трябва да останем фокусирани и да напредваме ден за ден”.

Стефан (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°300)
20-та позиция на Етап 7, Трета позиция в общото класиране

“Излязох малко от следите, не съм сигурен защо, и изобщо не видях скалата: само почувствах удара. Тя разруши цялата задна част на колата: амортисьорите, окачването, трансмисията, всичко. Все още имаме много работа за вършене тази вечер: колата не е същата, каквато беше. Взехме някои части от автомобила на Сирил и го оставихме там; около 1 час и 50 минути я ремонтирахме. Не бяхме претърпели физически увреждания и се чувстваме добре, само моралът ни беше наранен. Но аз продължавам да се усмихвам; моята кариера не е застрашена в момента ”.

Сирил Депре (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°308)
34-та позиция на Етап 7, 40-та позиция в общото класиране

“Видяхме Стефан и Жан-Пол на километър 186. Задната част на тяхната кола беше напълно счупена. Спряхме и направихме най-доброто, за да им помогнем по механиката и за да им позволим бързо да се завърнат в надпреварата. След това трябваше да чакаме сервизния камион, за да потеглим отново. Ще направим нова проверка по-късно вечерта. Предстои ни нов голям етап утре.”

ЗНАЕТЕ ЛИ ЧЕ?

Когато PEUGEOT спечели със Стефан Петерханзел / Жан-Пол Котре през 2016 с 2008 DKR, това беше първата победа за автомобил с две задвижващи колела на Дакар от 2000 година, както и че 2008 DKR беше първата кола с две задвижващи колела, с която Peugeot някога е участвала на ралито.

КАКВО ПРЕДСТОИ?

ЕТАП 8 (неделя 14 януари): UYUNI > TUPIZA. 584 километра, 498 километра от които състезателни
Втората част от маратонския етап, от Uyuni до Tupiza, преминава през втория по-дължина специален етап на ралито с дължина от 498 километра. По всяка вероятност, това ще бъде и най-трудния като екипажите ще трябва да навигират през предизвикателни пясъчни дюни на 3500 метра надморска височина. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Automakers press releases Ретро Спорт Mercedes-Benz

Състезателна кола-легенда на Mercedes за Targa Florio от 1924 г. се завръща на пътя

Апр 25, 2024
Авто Новини Спорт Електромобили Abt

Abt Cupra: Най-добър резултат след завръщането във Формула Е

Апр 22, 2024