Билетът за влак да важи и за градския транспорт в София, обмислят от Министерството на транспорта

Билетът за влак да важи и за градския транспорт в София, обмислят от Министерството на транспорта

© Юлия Лазарова

Възможностите билетът за пътуване с влак да се използва и за градския транспорт в София обмислят в Министерството на транспорта. Това казват от пресцентъра на ведомството в отговори до "Дневник". Обсъждането на новата услуга е свързано с това, че системите за таксуване на железопътния и градския транспорт в София са в процес на обновяване.


Целта е да се улеснят пристигащите в София с влак, които да могат да използват билета си, за да се придвижват по-лесно из града.


В отговорите се казва още, че от Министерството на транспорта ще започнат разговори с "Центъра за градска мобилност", за да се изяснят възможностите за уеднаквяване на тарифите за билети на градски и железопътен транспорт така, че да е възможно използването на един превозен документ.




Директорът на "Центъра за градска мобилност" Христиан Петров каза по време на заседанието на комисия по транспорт преди две седмици, че въвеждането на билети, които да могат да се ползват в градския и железопътния транспорт ще бъде възможно, когато бъде въведена новата система за таксуване.


Новата билетна система на градския транспорт ще позволява таксуване на база изминато разстояние или пропътувано време. Очакванията на общинското дружество са системата да бъде въведена до 2020 г.. За нея беше обявена обществена поръчка за 88 млн. лева, която в момента се обжалват от частни дружества пред Върховния административен съд, след като вече беше спирана веднъж.


Същевременно от "Българските държавни железници – Пътнически превози" също работят по въвеждането на обновена система, която да позволява купуването и резервирането на билети в реално време, казват още от пресцентъра на министерството. Като част от нея се обсъждат и възможностите за издаване на билети, които да важат и за градския транспорт в София.


До 2020 г. би трябвало да бъде завършена и новата метростанция между съществуващите вече "Сливница" и "Обеля", строежът на която беше одобрен от Столичният общински съвет на заседанието в четвъртък. Станцията ще струва 24 млн. лева, като 51% от сумата ще бъде платена от акционерното дружество "Арсланд Есперия", а 49% от Столичната община.


Над метростанцията Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) ще изгради железопътна гара, която също да бъде завършена до 2020 г. Тя ще струва около 17 млн. лв., като проектът ще бъде финансиран по европейската програма "Механизъм за свързване на Европа".

Ключови думи към статията: