Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Владая и Княжево отново на протест заради транспортни неволи

Блокада на "Цар Борис ІІІ" заради празните обещания на Столичната община

0 коментара
Владая и Княжево отново на протест заради транспортни неволи

Жители на Владая и Княжево излизат отново на протест заради транспортните си неволи. Година, след като Столична община се ангажира да изпълни част от исканията им за по-добър обществен транспорт, почти нищо не е направено, твърдят от Инициативния комитет на Владая в отворено писмо до медиите,, разпратено в четвъртък.

Протестна демонстрация срещу "беззаконието в Столична община и Столичен общински съвет" ще бъде в неделя, когато за два часа от 17 до 19 часа ще бъде блокирано движението по ключовия бул. "Цар Борис III". Те призовават и ползващите този път, който е в трагично състояние и не е ремонтиран от десетилетия, да се включат в протеста.

Блокадата ще е в района на новопоявилите се "легнали полицаи" при улиците "Мала кория" и "10-ти километър" непосредствено до Александровски мост, най-старият в София, построен от княз Александър Батенберг през 1880 г., за да обслужва жителите на Княжево и Владая.

Исканията на живеещите в двата квартала са решаване на проблемите с обществения транспорт, премахване на "легнали полицаи" и поставяне на светофари на тяхно място, и изграждане на улично осветление по пътя София – Перник.

Заради неизпълнените обещания жителите на Владая и Княжево искат оставките на председателя на транспортната комисия в СОС Екатерина Йорданова и на зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев заради поетите и неизпълнени обещания.

Нежелани "легнали полицаи"

От Инициативния комитет на Владая и Княжево обвиняват управляващите, че не се съобразяват с нуждите и предложенията на гражданите.

Така вместо исканите светофари на пресечките на бул."Цар Борис ІІІ" с улиците "Мала Кория" и "10-ти километър" общината поставила "легнали полицаи", които по никакъв начин не решават проблема с пресичането на булеварда и включването на автомобили от двете улици в движението, обясни Васил Николов от Инициативния комитет. Вместо това по думите му образуват задръствания и тапи.

От Столична община се аргументирали, че поставили "легналите полицаи" по искане на жители на Княжево. След показване на подписката от жителите на Княжево, се оказало, че те не са искали да бъдат поставени там "легнали полицаи", а съвсем други неща, разказа Николов.

Тези "легнали полицаи" са против волята на местните жители, която е за изграждане на светофарна уредба, завяват от Инициативния комитет.

Изготвихме и отправихме мотивирано предложение до Дирекция "Управление на трафика" към Столична община за проектиране и изграждане на светофарна уредба на това кръстовище, но Столична община прехвърли топката на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), въпреки че по закон е тяхно задължение, твърдят жителите на Владая и Княжево.

Подобна е и ситуацията и с предложението да бъде изградено улично осветление по протежение на Владайското дефиле с оглед повишаване на безопасността на движението – Столична община прехвърля отговорността към АПИ.

Обещано - неизпълнено

Преди година жителите на Владая и Княжево също протестираха с искания за подобряване на обществения транспорт и липсата на диалог със Столичния общински съвет. През октомври 2016 г. "беше първата демонстрация на несъгласие с безпрецедентната незаинтересованост, арогантност и нехайство на органите на местното самоуправление", посочват жителите на Владая и Княжево.

Тогава те настояваха за незабавна смяна на автобусите, обслужващи жителите на Владая и Княжево, с по-ефективни и съобразени с европейските стандарти, и норми, и оборудвани с велобагажници, както и сгъстен транспортен график.

"Ще възложа на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) да направи постоянно наблюдение по линията и ако се налага увеличение с още коли да се направи такова допълнително. Паралелно с идването на новите автобуси за градския транспорт в столицата колите, които обслужват 59-та линия също ще бъдат подменени с изцяло ниско подови автобуси", обеща преди година зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев. Директорът на ЦГМ Христиан Петров пък пое ангажимент "до Нова година (31 декември 2016 – бел.ред.) ще бъде осигурена продажбата на билети във Владая".

Година по-късно старите автобуси бяха заменени частично с малко по-нови и също толкова неефективни, твърдят жителите на Владая и Княжево. "Не сме в състояние да се зарадваме на старите нови автобуси, които общината така и така няма какво да прави, след като пусна нови автобуси по линиите на градски транспорт. Относно графика постигнахме значително оптимизиране, но за съжаление недостатъчно предвид нуждите от подобряване на транспортното обслужване", смятат жителите на двата квартала.

Те твърдят, че билети за градския транспорт все още не се продават във Владая. Управляващите изтъкват всевъзможни причини да не снабдят автобусите с исканите велобагажници, недоволстват гражданите.

Обещано беше още възстановяване на автобусна линия номер 58 до 15 септември 2016 г. и удължаване на линиите с номера 58 и 59 по ул. "Княжевска" до бъдещата метростанция в Горна Баня.

Автобусна линия номер 58 е частично възстановена и изпълнява курсове в определени часове сутрин и вечер. Автобусна линия номер 59 за кратко време е изпълнявала курсове до жп гарата на Владая, но те не са били синхронизирани с разписанието на влаковете и в последствие е спряна, посочват живеещите във Владая.

Относно искането за изграждане на велоалея от бул. "Петко Напетов" (ст. Горнобански път) до Владая е било възложено на главния архитект Здравко Здравков да изготви становище за проектирането и изграждането ѝ.

"Архитект Здравко Здравков не си е направил труда да се запознае с предложеното от нас трасе и дава становище за невъзможност за изграждане на велоалея, която щяла да минава по трасе, измислено от него и преминаваща през частни имоти. Напълно неадекватно и презрително отношение към проблема, поставен като един от приоритетите на Столична община", пишат недоволните.

Жителите на Владая получиха обещание и за възстановяване на маршрутна линия №22 или откриване на нова, но това също не се случи, въпреки взето изрично решение от СОС.

Според недоволните процедурата е била "забавяна и възпрепятствана от Екатерина Йорданова" – председател на комисията по транспорт и туризъм към СОС с аргумента, че се търси възможен вариант.

"Становището на г-жа Фандъкова пък беше, че поради липса на интерес няма смисъл да се пуска процедура за избор на изпълнител. Ние знаем, че интерес има, но вероятно не от приближени на влиятелни лица в Столична община фирми", смятат жителите на Владая и Княжево.

Относно искането за удължаване на трамвайната линията номер 5 от Княжево до Владая беше обещано да започне проучвателна процедура, но до момента не са били предприети никакви действия, твърдят недоволните.

Вместо това Столична община се готви да хвърли десетки милиони европейски средства за реконструкцията на сегашното трасе на трамвай номер 5, което се ремонтира всяка година.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.