ВМА ще обучава служителите си как да се справят с агресивни пациенти

ВМА ще обучава служителите си как да се справят с агресивни пациенти

© Юлия Лазарова

Курс за комуникация с агресивни пациенти организира Военномедицинска академия за служителите си, съобщи пресцентърът на лечебното заведение. Той ще включва теоретични модули, споделяне на личен опит и ролеви игри и ще се проведе през септември.


Агресията срещу лекари и медицински лица е сериозен проблем в последните години. От ВМА посочват, че курсът се организира, както за да се подобри грижата и отношението към пациентите, така и за да могат медицинските специалисти да се защитават от вербалната агресия, на която често са подложени от пациентите или техните близки. Иначе за защита на служителите основно се разчита на изградената охранителна система.


През такова обучение вече са преминали екипите на болницата от всички спешни и приемно-консултативни звена, а планът за провеждането на обученията е бил съставен миналата година, след като ВМА се е класирала сред най-предпочитаните от пациентите болници в България.


Тренингите се водят от психолог от Центъра по психично здраве и превенция към ВМА. Дискутират се елементи и модели на конфликтно поведение. причини за агресията на един човек и как трябва да се реагира в такива ситуации, посочват от болницата.