Американската верига заведения за бързо хранене "Бъргър кинг" (Burger King), която се готви да открие първата си закусвалня в Белгия в края на юни, пусна рекламна онлайн кампания, с която разгневи кралското семейство, предаде Би Би Си. Причината е в неуважителното отношение към монарха на страната - крал Филип, който се възкачи на престола през 2013 г.
За да популяризира продуктите си, веригата пуснала сайт, на който предлага на потребителите да гласуват кой да управлява Белгия. Желаещите да гласуват получават две възможности за избор - между крал Филип, представен с карикатурна рисунка, и "краля на бургерите".
Ако потребителят избере реалния монарх, сайтът няколко пъти го пита дали е сигурен в избора си, първо като му напомня, че "все пак той няма да му приготви пържени картофки", а след това като мести бутона за гласуване и го смалява, така че да е труден за натискане. За сметка на това, гласуването за другия "крал" - този на бургерите, се приема веднага, а сайтът поздравява участника.
Използването на изображение на държавния глава трябва да бъде одобрено от кралското семейство, а подобно разрешение не е искано, посочи говорител на белгийското кралско семейство. "Не одобряваме подобен подход. Тъй като става дума за търговски цели, не можем на дадем разрешение", допълва той.
Би Би Си цитира представители на веригата "Бъргър кинг", които казват, че до момента не са получили официално възражение от кралското семейство.