"Нестле България" ще инвестира в нови продукти във фабриката в София

Мартин Крон (вляво), мениджър на Фабриката за шоколадови продукти и бисквити и Мариан Маринов, финансов мениджър представиха финансовите резултати на "Нестле България" и плановете за 2017 г.

© Анелия Николова

Мартин Крон (вляво), мениджър на Фабриката за шоколадови продукти и бисквити и Мариан Маринов, финансов мениджър представиха финансовите резултати на "Нестле България" и плановете за 2017 г.

През тази година хранителната компания "Нестле България" ще инвестира 5.5 млн. лв., по-голямата част от които дълготрайни материални активи. Това съобщи Мариан Маринов, финансов мениджър на компанията, цитиран от "Капитал daily".


Преобладаващата част от инвестициите в нови продукти ще бъдат насочени към фабриката в София. От 2007 г. тя е един от трите центъра, наред с тези в Хамбург и Йорк за производството на известния десерт Kit-Kat. От неговите продажби идват 32% от приходите на българската компания.


"Нестле България" отчита 257 млн. лв. годишен оборот за 2016 г. и оперативна печалба от 25 млн. лв., като ръстът в обем е 2%.




От онлайн продажби идват 4% от глобалните приходи на компанията, каза в отговор на въпрос на "Дневник" Маринов. За някои от продуктите - като кафе, "Нестле" има собствен канал за е-продажби, включително и в България, а за други използва електронни съществуващи магазини и платформи. Компанията изследва кои категории са подходящи за онлайн продажби и това е сред стратегическите й фокуси.


По данни на компанията софийският завод е намалил консумираната енергия за тон произведен продукт с 12% през 2016 спрямо 2011 г., а на водата – с 38%. Освен това има нула депонирани към сметище отпадъци от производствена дейност, с което изпреварва поставения за тази цел срок за цялата Nestle група - 2020 г.


Планираните инвестиции се разпределят така: в персонал (33%), безопасност на хора и продукти (16%), енергийна ефективност (7%), информационни технологии (18%), други (26%).


През 2016 г. "Нестле България" инвестира над 11.5 милиона лева в страната. Компанията работи на българския пазар от 1994 г., когато придоби бившия завод "Малчика" в София. От 1994 г. досега компанията е инвестирала над 265 млн. лв. в България.


През 2006 г. швейцарската компания купи и сладоледената фабрика във Варна. От октомври миналата година тя обаче е в отделно дружество - Froneri. Реорганизацията е резултат от постигнато споразумение на глобално ниво между швейцарската Nestle и британската R&R, които обединиха бизнеса си със сладолед.

Ключови думи към статията: