Четири фирми кандидатстват за поддържане на "Люлин" и "Струма" за 10 млн. лв.

Магистрала "Люлин"

© Анелия Николова

Магистрала "Люлин"

Четири са кандидатите за поддържане на магистралите "Люлин" и "Струма" за 10 млн. лв., съобщи "Капитал". Участниците са подали оферти в търга за превантивно, текущо, зимно и аварийно поддържане на двете магистрали.


Договорът с избрания изпълнител се сключва за четири години и е на стойност 10 млн. лв. без ДДС. Цената е единственият критерий за оценка на подадените оферти за поддръжката на "Люлин", която се свързва със "Струма" - до 170-ия км, докъдето на практика е изградена магистралата.


Има изискване към участниците през последните пет години да са изпълнявали строителство, сходно с предмета на поръчката.




Много от предишните договори за поддържане на различни отсечки от републиканската пътна мрежа преди се подписваха след процедури по договаряне, а не с открити търгове. Тези поръчки са апетитни за фирмите, тъй като на избраните изпълнители се раздават и допълнителни милиони за конкретни ремонти по въпросните участъци, без да се обявяват отделни търгове, отбелязва "Капитал".


Сред кандидатите са строителни компании, сметосъбиращи фирми и държавно дружество


Първият сред кандидатите е обединение "Агропът поддържане", което се състои от три фирми: "Пътстрой 92", "Агробилд" и "Пътища и съоръжения". "Пътстрой 92" и "Пътища и съоръжения" са от групата на "Геотехмин" на Цоло Вутов, която участва в изграждането на част от "Струма". "Агробилд" е благоевградска фирма, собственост на Георги Василев, отбелязва "Капитал".


Държавната фирма "Автомагистрали" с принципал Министерството на регионалното развитие и благоустройството също е кандидат в търга. Именно тя отговаряше за поддържането на "Люлин" и "Струма" тази зима. Дружеството има още три договора за поддържане: за "Хемус" в районите на София и Ловеч до 2019 г., за 20 км от "Марица" в областта на Стара Загора до 2020 г. и за "Тракия" до 2019 г. в областите София, Пазарджик, Пловдив и Стара Загора.


Третият участник е дупнишката "Мегаинвест холд" със собственик Цветан Цветанов. Фирмата заедно с "Родопа трейс" и "Трейс груп холд" е имала договор за поддържане на магистрала "Люлин" от 2012 г.


В търга участва и консорциум "Екомагистрали 2017" ДЗЗД. В него влизат три фирми, като първата е "Еко ресурс - р", която се занимава със събиране и третиране на отпадъци, но участва в обединението, което отговаря за АМ "Тракия" от 208 до 359 км заедно с "ПСТ груп", "Понсстройинженеринг" и "Зебра". Дружеството е собственост на Дона Грудева Спасова и Камелия Динчова Динева. Вторият участник в консорциума е сметопочистваща фирма - "АЕС Х". Тя е собственост на Илия Илиев и Николай Стоянов и е свързана с Красимир Арсов. Последният член на обединението е "Мейсън мастърс", разложка фирма, която е единствената в обединението с дейност строителство в описанието, като освен това присъстват хотелиерство и туризъм.

Ключови думи към статията: