В мониторинга са включени 11 регистрирани за парламентарните избори политически партии и 9 коалиции. Наблюдението обхваща сайтовете на 44 медии
– електронни и печатни – 10 телевизии, 3 радиостанции, 17 вестника и 14 информационни сайтове и агенции.
Според Изборния кодекс заплащането на медийните услуги става предварително, т.е. преди съответното излъчване или публикуване, посочват от института. Към 23 март 34 от включените в мониторинга медии са публикували информация за сключени договори с участници в изборите.
Останалите 10 нямат сключени договори с участниците в предизборната надпревара или не са публикували такива. Това са: в. "Дума", в. "Борба", в. "Старозагорски новини", в. "Черноморски фар", в. "Добруджанска трибуна", в. "АрдаNews", сайтовете – BGnes.com, Novini.bg и Blitz.bg, както и телевизия "Алфа".
Наблюдението обаче показа, че в част от тези медии е присъствало партийно отразяване през изминалия месец.
Информацията в сайта Topnovini.bg отново не дава яснота дали сумите по договорите са с включен ДДС. Мониторингът включва и безвъзмездните договори за отразяване на кандидатите, публикувани от телевизия "Евроком". От телевизията са обявили общо 11 договора за безвъзмездно отразяване с "Движение за радикална промяна Българската пролет", "Коалиция на недоволните", "Воля", БСП, ГЕРБ, "Партия на Зелените", "Възраждане", "КОЙ – Българската левица и Зелена партия", "Национална републиканска партия", "Българско национално обединение" и "Реформаторски блок – Глас народен".
Към 23 март 2017 г. най-много средства са вложени за отразяването на предизборната кампания на ГЕРБ – за реклама във включените в мониторинга медии са изразходвани 799 512 лв. (без ДДС). На второ място по разходвани средства е кампанията на коалиция "Реформаторски блок – Глас Народен" с 508 018 лв. (без ДДС), а на трето – БСП с 487 937 лв. (без ДДС).
Общата сума на даренията за политическите партии и коалиции възлиза на 1 211 087 лв., а тази на средствата на кандидатите – 738 615 лв.
В края на кампанията най-много дарения са привлекли от "Реформаторски блок – Глас народен" – 284 190 лв. В допълнение към тази сума средства в размер на 122 488 лв. са дарили и кандидатите от коалицията.
От публикуваните към края на предизборната кампания договори в медиите се разбира, че "Нова телевизия" е привлякла най-много средства за отразяване на кампанията - 623 573 лв. без ДДС, следвана от Би Ти Ви с 567 131 лв. без ДДС и БНТ с 500 278 лв. без ДДС. От вестникарските издания най-много средства са насочени за реклама във вестник "24 часа" - 126 666.66 без ДДС.
Най-голямата сума в единичен договор в тази кампания към момента представлява споразумението между БСП и "Нова телевизия", чиято стойност е 159 431 лв. без ДДС.