НБА ще излъчва всяка седмица мач във виртуална реалност

Феновете ще трябва да притежават оборудването на Samsung

© Associated Press

Феновете ще трябва да притежават оборудването на Samsung

Виртуалната реалност официално е реалност в Националната баскетболна асоциация (НБА).


Лигата обяви партньорството си с компанията NextVR, а целта е през този сезон поне по веднъж седмично абонатите на NBA League Pass да могат да гледат на живо мач във виртуална реалност при наличието на съответното оборудване.


Първият мач ще е на 27 октомври, четвъртък, между "Сакраменто кингс" и "Сан Антонио спърс". Той ще се излъчва безплатно като част от пробния период на услугата.




През сезона, който започна тази нощ, всички 30 отбора ще се извъртят поне по веднъж през излъчване във виртуална реалност. Тя ще дава възможност да се следи мача от различни ъгли, коментаторите ще са различни, ще има специални повторения и т.н.


До момента нито една професионална спортна лига не е предлагала редовно излъчване във виртуална реалност на мачове от своя сезон. Освен всичко това иновацията показва и глобалното развитие на НБА.


"Имаме фенове по целия свят. Излъчваме нашите мачове в повече от 21- държави, където имаме много страстни почитатели. За много от тях по логични причини не е възможно да присъстват лично на нашите мачове. Смятаме, че ако потенциалът на виртуалната реалност се използва и го направим правилно, това ще е следващото най-добро нещо за изживяването в баскетбола. Но за да стигнем до там ни предстои много работа", заяви вицепрезидентът за медийното разпространение Джеф Марсилио.


НБА притежава огромен брой почитатели извън Северна Америка, някои от които вероятно никога няма да могат да стъпят в зала от лигата. За тях виртуалната реалност е план Б, защото ще се чувстват все едно са на трибуните. Ако всичко върви по план, тази пропаст между желание и възможности ще бъде запълнена.


За да могат да се гледат мачовете е необходимо да се купят очилата Samsung Gear и да има съвместим телефон на корейския производител. Но през следващия сезон се очакват още платформи, което ще доведе до очаквана на еволюция в развитието на технологията. Според Марсилио целта е НБА да има основата за подобно излъчване преди да се превърне в масова практика.


"Това е повратен момент. Мисля, че вече има достатъчно шум на пазара за виртуалната реалност и хората се интересуват от нея. Някои само любопитстват, но ние искаме да ги накараме да опитат", заяви изпълнителният президент на NextVR Брад Алън.