Новият Model S се оказа по-икономичен от обявеното

Седанът на Tesla взима София - Бургас без дозареждане
28 апр 2016 17:00,
15
Новият Model S се оказа по-икономичен от обявеното
Обновеният Model S. Снимки: Tesla

Докато производителите на бензинови и дизелови автомобили ръсят оправдания за изкуствено занижените си данни за разхода на гориво, конструкторът на електрически коли Tesla Motors прави точно обратното. Обновеният седан Model S на американската компания се оказа по-икономичен от обявеното.

Изпитанията на Американската федерална агенция за защита на околната среда (EPA) са показали, че с напълно заредени батерии луксозният седан може да премине близо 500 км. при движение по магистрала. Или казано иначе, може безпроблемно да преодолее разстоянието между София и Бургас без да се налага спиране за зареждане с електрическа енергия.

Установеният от EPA пробег доближава този на дизеловите и бензиновите коли, което е пореден плюс в графата на електрическите коли. Според официалните данни, предоставени от Tesla Motors, пробегът на магистрала е с 20 км. по-малък.

Цифрите се отнасят за версията 90D, която преди фейслифта предлагаше автономия от малко над 400 км. Най-бързият вариант на седана - P90D, може да премине с напълно заредени акумулатори около 440 км на магистрала.

Ако все пак автономията на обновения Model S ви се струва недостатъчна, изчакайте премиерата на новата модификация на модела - P100D. Тя ще получи батерии с капацитет 100 кВтч, като извънградският пробег ще прехвърля 500 км.
Model S се оказа по-икономичен от обявеното
Бъдещата върхова версия P100D

Според данните на Tesla автономията на Model S 90D при смесен режим е над 550 км. Върховата модификация P90D пък може да премине около 510 км.

При електрическите коли разходът на магистрала е най-голям, тъй като се поддържа висока скорост и няма спирания, при които батериите се дозареждат.

Още за Tesla Model S вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
1
 
! Отговори
Георги преди 7 години
Относно 300 те киловата мощност.КПД при електромобила е почти 3 пъти по високо от ДВГ. Демек 300 киловатов електромобил ще е като 900 киловатов ДВГ или около 1300 коня. Хмм , вие сериозно ли си ги представяте?
9
0
 
1
 
! Отговори
Георги преди 7 години
Движението по магистрала наистина ще дойде по енергоемко за електромобила. Това обаче няма нищо общо с тръгването и спирането. Както посочва номер 2 , не можеш да генерираш енергия като я преобразуваш от елетрическа в кинетична и обратно. Вечен двигател няма. Да не бъркаме и спусканията.Там има потенциална енергия която трябва да се наваксва също. Става дума за съпротивлението. При увеличаване на скоростта то нараства експоненциално и оттам се вдига разхода на енергия.
8
0
 
4
 
! Отговори
До 8 преди 7 години
За скоростта хубаво си го рекъл, ама не се излагай със фаровете. Двата фара са под 200 вата сумарно, със 100 кВтч батерия може да свети 500 часа без прекъсване.
7
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До 6Откъде ги извади тия 300kW? Тяговият ток може да е 500А при потегляне, но в движение въобще не трябва да доближава тези стойности.
6
10
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А Защо няма данни с каква скорост се е движел и със включени прожектори ли е бил? Щото ако се е движел с 80 км. и без фарове може й да ги измине 500 км. Ама включили прожекторите и вдигне ли 140 км. ще ги питам как ще изминат 500 км?!
5
4
 
4
 
! Отговори
От 2 преди 7 години
До 4.Ще цитирам Айнщайн, котогза питали каква е разликата между време и вечност - "дори да имам време да ви обясня, на вас ще ви трябва вечност да разберете".Но нека опитам...При всяка трансформация на енергия има загуби. Ако постоянно спираш и ускоряваш, нама да генерираш повече енергия отколкото първоначалната.Ако се спускаш от Витоша е малко по различно, ама от енергийна гледна точка по-добре да караш по инерция до Ихтиман, отколкото да преобразуваш. Айде стига ти толкоз за 1ви клас.
4
0
 
14
 
! Отговори
dominici преди 7 години
Ами всъщност са прави. Електрическите коли използват регенеративно спиране или с други думи като си вдигнеш крака от "газта", колата не само намалява, ами тя спира. Това е защото се използват момента и се генерира енергия. Разгледай малко информация из интернт. Ако се смъкнеш от някоя по-висока планина, можеш да си заредиш батерията до почти начален стадий, а ще си спестил и от живота на спирачките. Дори някой бензинови автомобили го правят, за да зареждат акумулатора.
3
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
2, я обясни един-два закона и на нас неуките. И по-конкретно какво ги е убило в това изречение
2
8
 
6
 
! Отговори
. преди 7 години
С последното изречение убихте почти всички закони на физиката.Журналист = висша степен на неграмотност.
1
0
 
38
 
! Отговори
Super преди 7 години
Много се кефя че тези коли се развиват. Това трябваше да се случи преди 50 години... но все пак е нещо.