Qoros и Koenigsegg показаха революционен двигател

Бензиновият агрегат е без разпределителен вал
28 апр 2016 15:22,
12
Qoros и Koenigsegg показаха революционен двигател
Снимка: Qoros

Китайската марка Qoros в сътрудничество с шведската компания FreeValve, принадлежаща на автомобилния производител Koenigsegg, разработиха концептуален автомобил, оборудван с бензинов двигател от ново поколение.

Основната особеност на агрегата, чиято премиера се състоя на автосалона в Пекин, е отсъствието на разпределителен вал и на всички елементи, нужни за неговото функциониране. Вместо тях работи пневматична система с хидравлично налягане, управлявана по електронен път. Тя се нарича PHEA – Pneumatic-Hydraulic-Electric-Actuator.

Според създателите на технологията отсъствието на стандартния механизъм значително повишава точността на отваряне и затваряне на клапаните. Новият двигател може да включва и изключва различен брой цилиндри, както и да работи в 3 основни термодинамични цикъла.

„Вярвам, че в обозримо бъдеще в автомобилната индустрия ще се извърши преход именно към двигатели с подобни механизми, като това може да се сравни с отказването от карбураторите в полза на директното впръскване на гориво”, заяви Кристиан фон Кьонигсег, собственик на едноименната компания.

Създателите на двигателя допълват, че подобни мотори ще бъдат по-леки, по-икономични и по-производителни от стандартните двигатели с вътрешно горене. Тяхното пускане в употреба ще увеличи живота на конвенционалните бензинови мотори, които постепенно биват измествани от хибридите и електромоторите.

Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
2
 
2
 
! Отговори
мен преди 7 години
мда, поредния голфаджия с претенции за разбирач. Хапни си сам, да не ти давам.
9
0
 
6
 
! Отговори
мен преди 7 години
Хубаво, но както е поднесено звучи твърде уникално. Механиците знаят какво имам предвид. Иначе от Рудолф Дизел до днес много малко ново. Поздрави на илитератите!
8
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Туй значи че двигателят може да спре когато си поиска и да ви остави на пътя :) А китайската ръка по него още повече...
7
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
С електроника излиза по-евтино , метала се обработва трудно и е скъпо..не е гоямо постижение при дизелите вече няма ГНП елементарно е някой да се сети да махне и механиката за клапаните. Никой президент не се вози на кола с електроника защото може да се хакне , и никой газар не носи електронен часовник..
6
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не пращайте "горенето" в историята още, защото все още 95% от световния добив на ел.енергия е от конвенциални горива. демек дали ще го гориш в колата или в централата - се е тая.
5
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Звучи ми като излишно усложняване и правене на двигателя по-капризен и склонен към повреди. Същата глупост като въздушно окачване вместо пружини.
4
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Това нещо всеки бугарски инженер може да го направи , ако има кой да палати.. Юбре шматоци.Я сум инженер автомобилна електроника..
3
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
бухаахах, къв ти е пробеламе бре, шматарок? Това е много прецизна и надпредничава технология. Гледай им цялото представяне и обяснение за това как работи, както техническите показатели, разбира се. Неща като това буквално могат да движат света напред, а ти си гледай общалъка и храни, щом не ти харесва...А илитератите са илюминатите - никакви ги няма ;)
2
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Все тая. Скоро всички горивни двигатели трябва да отидат в историята.
1
11
 
3
 
! Отговори
Някой преди 7 години
Чак е тъжно... И това е новина уж. Илитерати такива.