От КТ "Подкрепа" искат 30 милиона лева допълнително към годишната субсидия на БДЖ, съобщи БНР. Със средствата ще бъдат купени нови влакове и ще се гарантира увеличението на работната заплата с 10-12%, както е записано в колективния трудов договор.
По-късно той обяви, че няма да одобри Стратегията за оздравяване и развитие на БДЖ, защото документът се нуждаел от множество корекции.
"Защо финансовото министерство не желае да подкрепи 7-годишния план за стабилизиране на БДЖ? Това означава съвсем скоро просто да няма такава компания", заяви Марио Нинов, зам.-председател на федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа".
Друго опасение на синдиката е свързано със заплатите на служителите. Според колективния трудов договор при повишаване на минималната работна заплата, както ще стане от 1 януари 2016 г., заплатите на железничарите също трябва да се повишат със съответния процент.
"През 2011 г. в Националната компания "Железопътна инфраструктура" имаше подписано такова споразумение, не се спази и след това имаше 24 дена стачка. Финансовият министър би трябвало да си е направил съответните проучвания, че има такива договори и ако иска да няма социално напрежение, редно е да ги спазва", заяви Нинов.
Планът трябва да бъде одобрен сега, когато се прави бюджетът, или поне към държавната субсидия на дружеството да бъдат предвидени още 30 милиона лева.