ЕК започва обществено допитване за Единния дигитален пазар

 

© Европейска комисия

 

Европейската комисия започна обществена консултация за реформа в Директивата за сателити и кабелни мрежи от 1993, като първа стъпка на прегледа на авторското право, засягащо аудиовизуално онлайн съдържание, предаде Евроактив.


Целта на комисията е да подпомогне прилагането на стратегията за Единния дигитален пазар чрез допитване до общественото мнение за влиянието на европейското законодателство по отношение на разпространителските услуги - от радио до интернет, и по-конкретно по отношение на геоблокинга.


Техническите ограничения, които налагат компаниите, за да не позволяват на потребители от друга географска локация да използват услугите им, се нарича геоблокинг. Това означава, че някои услуги и продукти, които се купуват онлайн, като например филми и телевизионни сериали, могат да се гледат само на територията на страната, на която са закупени.




Европейският вътрешен пазар и геоблокингът "не могат да съществуват съвместно", заяви при представянето на идеята, европейският комисар за единния дигитален пазар Андрус Ансип.


Практиката е популярна, защото отменя необходимостта компаниите да купуват авторски права или лицензи за излъчване в други страни. Също така целта на геоблокинга е често да се отклонят онлайн потребителите към местни уебсайтове, които предлагат услуги на различна цена.


Консултацията започна на 24 август и е отворена за разпространители на аудиовизуални услуги, аудио и видеозаписни компании, организации за колективно управление на права, сателитни и кабелни оператори, доставчици на интернет услуги, потребители и ще бъде затворена на 16 ноември тази година.