Mercedes Auto 2000 – машина на бъдещето от миналото

Нестандартният модел така и не излиза в серийно производство
31 юли 2015 16:53,
5
Mercedes Auto 2000 – машина на бъдещето от миналото
Снимка: Mercedes-Benz

Как хората от 80-те години на миналия век са си представяли „колата на бъдещето”? В повечето случаи това са били летящи автомобили, приличащи повече на космически кораби. Правителството на Германия обаче създава машина, чиято основна цел е ниският разход на гориво. Това е Mercedes-Benz Auto 2000.

По това време светът все още излиза от енергийната криза на 70-те години, а автомобилните производители започват да интегрират в своите модели компютърни технологии. Германците решават да инвестират купища пари в ултраефективен и безопасен автомобил, чиято премиера се е състояла на автосалона във Франкфурт през 1981 г.

Година по-рано Федералното министерство на Германия, отговарящо за изследвания и технологиите финансира местната автомобилна индустрия със 110 млн. дойче марки. От компаниите се иска да създадат прототип, който може да предложи разход на гориво от 9,5 л/100 км при тегло 1250-1700 кг или 11 л/100 км при тегло 1700-2150 кг.

Това е една доста амбициозна задача за онова време, още повече, че чиновниците настояват новият автомобил да бъде комфортен, да може да превозва поне четирима души и багаж, както и да отговаря на екологичните стандарти. Компаниите се захващат за работа, като Mercedes-Benz построява не един, а цели 3 концептуални модела.

Всички те представляват именно Auto 2000. Машините имат еднаква конструкция, но са оборудвани с различни задвижващи агрегати. Автомобилът се отличава с уникалния си аеродинамичен дизайн, който изпреварва с години своето време. Ниският лифтбек с 5 врати все пак донякъде прилича на своите съвременници, като във външния му вид отчетливо се виждат чертите на W124, W126 и W140.

Конструкцията е стандартна за Mercedes-Benz – разположен отпред двигател (в 3 варианта) и предаване към задните колела. Първият мотор е 3,8-литров V8 с деактивация на част от цилиндрите, което е доста иновативно за 80-те години (General Motors по това време пробва същото със своите 6,4-литрови V8, но нещата не се получават).

Вторият агрегат е дизелов 3,3-литров туин-турбо с 6 цилиндъра, който при изпитания на пътищата показва впечатляващия по това време разход от 7,5 л/100 км. А третият двигател изненадва всички – газово-турбинен, от който никой не знае какво може да се очаква.

Какво друго прави този автомобил особен? Разбира се, това е аеродинамиката. Ниско разположената каросерия позволява на Mercedes-Benz Auto 2000 да постигне челно съпротивление от 0,28, което е на нивото на съвременен седан. А за този период това не е никак лошо постижение.

В крайна сметка в Mercedes-Benz решават да не пускат модела в серийно производство, но да използват повечето технологии в следващите си автомобили. Трудно е да се каже дали това е правилното решение. Машината изглежда интересно, но пък рязко се отличава от останалата гама на компанията по това време.

В същото време, ако бъде променена екзотичната му опашка, то този модел си става обичаен Mercerdes за периода от 80-те и 90-те години на миналия век. Във всички случаи обаче това си е един от „автомобилите на бъдещето” за своето време. И създаването му е напълно оправдано от технологична гледна точка.

Още снимки на автомобила вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


5
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
0
 
0
 
! Отговори
eleganten преди 8 години
До НЕимаш и правописна грешка
2
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
е какъвто и да е мерцедеса се е по стока от лада а който иска има и японски и сякакви други возила
1
5
 
11
 
! Отговори
Румбо преди 8 години
Мерцедес 124-ка рядко идваше в България,докато не направи 1милион километра.Сега Мерцедес произвеждат същия високотехнологичен *** както и другите...Особено А и B класата.Вече 300 000км са край на живота за почти всяка кола.