Lasurit

Новата Corsa OPC - и за пистата, и за пътя до училището - видео

Май 26, 2015
Новата Corsa OPC - и за пистата, и за пътя до училището - видео

Новата Corsa OPC - и за пистата, и за пътя до училището - видео

Реклама Skoda Monte Carlo
Кой ли шофьор с повечко желание за адреналин не харесва малките бързаци от т.н. клас
"горещи хечбеци". Кой ли не би им опънал "кожляка", ако му се предостави такава
възможност? Имах я и аз по време на междунардния тест-драйв на новия малък "нервак" на Opel Performance Center - поредната нова Corsa OPC в Испания. Е, кожата остана цяла, а аз малко неудовлетворен ... не от колата, а от недостатъчната възможност истински да се насладя на добрата машина. Причината - липсата на възможност за пробване на писта, въпреки че в Испания, за разлика от нас, ги има в изобилие, както и заради непрекъснатото ораничение на скороста в иначе много интересните за каране планински пътища в региона на Билбао, Баския. Като цяло колата ми хареса много, горе-долу разбрах какво може в нормалното пътно движение, остава да видя, може би, как се справя на пистата.

Подобен автомобил би мечтал да има всеки ентусиазиран автомобилист. Автомобил докарващ нужният адреналин и чустващ се като у дома на пистата, и едновременно с това предлагащ безопасно закарване на детето до детската градина. Според хората на Opel, новата им Сorsa OPC е именно такава. Такова беше и основното послание при представянето на модела в Билбао. Директорът по динамичното представяне на автомобила в ОРС Фолкер Щрисек сподели - "Колата е перфектна за пистово каране, както и за ежедневна употреба". Всъщност с новата си кола Opel е единствената марка сред масовите производители на автомобили /т.н. mainstream/, който предлага спортни версии на всичките си основни си модели – Corsa, Astra и Insignia.

В първата посока - последната генерация Corsa OPC предлага нови 50 "кончета" отгоре спрямо тези на старата, докарвайки броят им до 207 под предния капак на колата. Тази мощ на малката кола се чуства особенно силно, когато натиснеш педала на газта до ламарината и колата почти започва да сее с предницата си по асфалта. Мощта на конете наистина се чуства и отново според Opel са нужни само 6.8 секунди за изстрелването на машината от място до 100 км/ч.

Е, нямаше как да го проверим в Билбао, затова ще повярваме на производителя за цифрата, както и на тази за максималната скорост - 230 км/ч. Доускоряването или т.н. еластичност на машината в рамките на 80-120 км/ч на пета предавка е 6.4 сек. В същото време машината изпълнява изискванията на екологичната норма Euro 6, а средния разход на гориво и емисии на CO2 в смесен цикъл на движение са съответно 7.5 л на 100 км път и 174 грама на километър. Мно...ого добри цифри...

Ако не ви е достатъчен адреналина в базовото изпълнение, винаги можете да поръчате т.н. "Performance Package". В него са включени 18-цолови лети джанти с гуми Michelin Pilot Supersport, спортен диференциал с ограничено приплъзване Drexler /Limited Slip Differential -LSD/, четирибутално 330 мм спирачни апарати Brembo и пренастроена система на окачването с амортисьори Koni FSD.

Автомобилът е доста пипнат по начин да изпъква сред останалите модели от гамата на марката. Това се дължи най-вече на "мускулестия" спортен дизайн, който направо предупреждава околните - "пазете се, че мога да хапя...". Не с вулгарния "език" на нашите мутренски коли, а по добрия начин.




Машинката има мощно оформление на предната част с големи отвори за въздух и характерен преден капак, динамично са оформени страничните части на каросерията с ярко изпъкващи панели на праговете. Задната част на колата е доминирана от ала рали-кола спойлерът на покрива и двойният изход на ауспусите, които са специално преработени за да подобрят впечатляващият звук на автомобила. Всъщност спойлерът се предлага в два различни варианта – по-семпъл за серийното оборудване на модела и много по-внушително по форма и размери aнтикрило.

В същото време автомобилът предлага доста възможности за индивидуализация - шест различни външни цвята, сред които ексклузивното синьо, наречено Corsa OPC Flash Blue, седалките са направо професионални Recaro с дупки за нараменни колани, но за жалост колата беше с триточкови. Воланът е с плоска долна част, педалите са спортни, както дръжката на лоста на предавките и таблото с инструментите. И нещо, което ще допадне на по-чуствителните към студа - освен седалките отпред с отопление е снабден и воланът.

Интересна и навярно търсена опция ще бъде предлаганата като допълнително оборудване система Opel IntelliLink, включваща седеминчов, чувствителен на докосване цветен дисплей и приложения като BringGo, Stitcher и Tune-In, които дават възможност за интегриране на функциите на личния смартфон на собственика в автомобила.

И накрая, но не на последно място идва въпросът за цената - базовата препоръчителна цена с ДДС за България е 38 490 лева. Назад

Галерия



Реклама Dacia Duster
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Авто глобус Електромобили Hyundai

Hyundai IONIQ 5 N е без аналог (Видео)

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BYD Mazda

BYD Experience Day с Yangwang U8 - видео

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Китай Тестове Авто глобус BMW BYD Citroen Geely Mercedes-Benz MG Smart Tesla

Тестовете на ADAC сочат: китайските автомобили не са това което бяха!

Апр 23, 2024