Lasurit eshop

Honda CR-V - промяната е в плюс! Така и трябва!

Май 25, 2015
Honda CR-V - промяната е в плюс! Така и трябва!

Honda CR-V - промяната е в плюс! Така и трябва!

Реклама Nissan X-Trail
Японската компания прави това, което и всички други от бранша - стреми се да удовлетворивъв възможно максимална степен желанията на клиентите си. Това става с помоща на нови моделни поколения или пък между тях с лифтирането на съществущащите модели. Какъвто е й последният случай с популярния им кросовър CR-V. Дали се е получило? Това имах възможност да проверя по време на двудневен тест-драйв, предложен на автомобилните журналисти от официалният представител и вносител на марката Бултрако.

Honda CR-V вече се е утвърдил в цял свят като един от най-популярните компактни SUV автомобили. В периода след появата му на пазара през 1997 г. в Европа са продадени над 750,000 автомобила от този модел, като почти 50,000 от тях са продадени в рамките на 2014 година. CR-V беше най-продаваният SUV през първите девет месеца на миналата година. Този модел има фундаментално значение за успеха на Honda в Европа, а подобренията в четвъртото поколение на CR-V го направят още по-привлекателен.

По правило модернизацията на модел в автомобилната промишленост се свежда до банален лифтинг, но при Honda CR-V, нещата са по-кардинални. Без да бягат от световната практика и тук японците промените са стартирали от "повърхността". Съществено е преработена "муцуната" на кросовъра по посока повече изисканост. Стилните промени на капака, страниците и задната част не са толкова видими, но има промени най-вече в оптиката, където са намерили място модерните светодиодни лампи. Отзад променената стилистика на предницата се повтаря с с добавения сърповиден хромиран елемент. Преосмисленият екстериор на колата се допълва от нови, елегантни, 18-цолови джанти, както и от не по-малко елегантен златно-кафяв металик външен цвят.

В интериора също са извършени доработки и са добавени доста екстри, повишаващи статута му. Honda CR-V модел 2015-а е с безключов достъп в комплект с безключово пускане на мотора в работа, има памет за положенията на седалките, камера за гледане назад при движение в тази посока с подсказване на правилната траектория за маневриране, напредничав мултимедиен комплект, електропривод на задната врата. Едва ли има нужда да подчертавам, колко улесняват живота на собственика тези малки неща. Към тях определено трябва да добавим подобрената шумоизолация в салона с 6%, повечето меки материали в тапицериите, органайзерът между предните седалки, все "дреболии", които наистина правят салона по-удобен и радващ всичкото на шофьора.

CR-V 2015 е оборудван също така със задни седалки, които могат да се сгъват с едно движение. Те са делими в съотношение 60/40 и могат да бъдат сгънати напълно до хоризонтална позиция на облегалката само с дърпане на съответната ръчка. По този начин CR-V се превръща в един универсален автомобил за превозване на хора и товари, запазвайки челна позиция сред компактните SUV автомобили по отношение на багажния обем – 1648 литра с равен под на багажното отделение при използване на пълноразмерна резервна гума (1669 литра при използване на компактна резервна гума) или 589 литра при изправени задни седалки. Товарната дължина е увеличена до 1,570 мм, благодарение на което в багажното отделение на CR-V може да се превозват два планински велосипеда или четири комплекта стикове за голф.

С цел подобряване на ездовите качества на машината и нейната управляемост при Honda CR-V модел 2015-а са променени конструкциите на подрамата, прътите на окачването и шенкелите. Заради тези промени колата има увеличено междуосие с 15 мм и променен с 0,5 градуса ъгъл на наклона на предните колела. Какво е докарала тази промяна в поводението на колата не всеки може да усети, защото и досегашният модел си вървеше добре.

За CR-V 2015 се предлагат три мощни агрегата: два 1.6-литрови дизелови двигателя (160 к.с. и 120 к.с.) и 2.0-литров бензинов двигател (155 к.с.). И трите двигателя отговарят на изискванията на стандарта Euro6b.

Гамата на предлаганите за CR-V дизелови двигатели, които се очаква да съставляват над 60% от продажбите, е разширена с изцяло новия 1.6-литров i-DTEC 4-цилиндров агрегат с мощност 160 к.с. от серията Earth Dreams Technology на Honda, въведен най-напред през 2013 година като 1.6-литров i-DTEC двигател с мощност 120 к.с. Този уникален за Европа агрегат заменя 2.2-литровия i-DTEC дизелов двигател. Допълнен с двустепенна компресорна система, този двигател генерира по-голяма и стабилна мощност и се отличава с висока ефективност и значително намалени емисии на CO2. В резултат на това този агрегат е с най-доброто съотношение на мощност към разход на гориво сред всички двигатели в неговия сегмент. С помощта на редица иновативни решения са намалени загубите от триене, като за i-DTEC двигателя тези загуби вече са с 37% по-малки от предишния модел и са се изравнили с тези на бензиновия агрегат. В резултат на това е постигнат впечатляващо нисък разход на гориво – 4.9 л/100км (комбиниран цикъл).

В комбинация с 6-степенна механична трансмисия този двигател развива максимална мощност 160 к.с. (с 6% повече от 2-2-литровия дизелов предшественик) и въртящ момент 350 Нм, а емисиите на CO2 са 129 g/km (т.е. с 11% по-ниски – ниво, което не е достигнато от нито един от конкурентите с подобна мощност). CR-V 2015 ще се предлага и с новоразработената 9-степенна автоматична трансмисия, заменяща предишната 5-степенна автоматична трансмисия. Тази нова скоростна кутия дава редица предимства за европейските клиенти в реални условия на шофиране. Диапазонът на предавателните съотношения е по-широк, като ниското предавателно число на първата предавка дава възможност за бързо и мощно потегляне, а предавката с най-високо предавателно число позволява да се понижат оборотите на двигателя и съответно да се намали разходът на гориво и нивото на шум при поддържане на постоянна висока скорост.

В зависимост от ситуацията по време на шофиране – обороти на двигателя и подаване на газ – новата 9-степенна автоматична трансмисия може – в допълнение към превключването към по-ниска или по-висока предавка – дори да превключва директно от 9-та на 5-та предавка и от 7-ма на 4-та предавка. Всички останали превключвания през няколко предавки надолу се извършват с междинно превключване до достигане на желаната предавка.

За вариантите със задвижване на 2 и 4 колела се предлага и бензинов двигател, като този в предишния CR-V. 2.0-литровият i-VTEC, развиващ максимална мощност 155 к.с. и въртящ момент 192 Нм, отговаря напълно на изискванията на стандарта за емисии Euro6.

Предавателното число на кормилната уредба е увеличено с 8%, в резултат на което се подобрява и ускорява реакцията на автомобила при заобикаляне на препятствия на пътя с висока скорост, като същевременно прецизната и бърза реакция при ниски скорости подобрява маневреността. Тук определено може да се каже, че автомобилът демонстрира напълно приемливо пътно поведение и управляемост над средното за класа си ниво. Технологии, които се прилагат за първи път в света, повишават още повече безопасността на пътниците

От марката предлагат и нови системи за безопасност, като системата Honda SENSING, за
първи път в света се използва системата Intelligent Adaptive Cruise Control, стандартното оборудване включва нова автоматична спирачна система за ниски скорости, като всичко това е довело до оценка от пет звезди по Euro NCAP.

Кратка техническа характеристика - габарити 4571 х 1820 х 1685 мм, междуосие 2620 мм, тегло готов за път 1608 кг, пълна маса 2100 кг, просвет 182 мм, обем на багажника 589 л, обем на резервоара 58 л., трансмисия - предно или пълно задвижване 4х4, гуми 225/60R18. Динамика - 0-100 км/ч - от 9,6 до 12,3 сек. в зависимост от модификацията, максимална скорост - 182-202 км/ч. Смесен разход на гориво - 4,4-7,7 л на 100 км. Цени у нас - в диапазона от 44 990 до 70 990 лв с ДДС в зависимост от варианта на мотора, оборудването и задвижването.

Оценката ни за колата - промяната е в плюс! Така и трябва! Дори и да не смятаме техническите подобрения, а само тези в естетиката и комфорта, лифтираният кросовър е достигнал ниво, недостъпно досега, ниво което би търсил от подобна машина потенциалният взискателен клиент. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Тестове Audi

Първа среща с прототипа Audi e-tron GT

Апр 19, 2024
Авто Новини Тестове Техника /Technics Безопасност | Safety

Проучване - ниско е доверието в автономното шофиране!

Апр 19, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BG Авто Honda

Honda ZR-V : Когато разумът надделее (Видео)

Апр 17, 2024