40-годишен миниелектрокар бърз колкото Tesla Roadster
Май 01, 2015
40-годишен миниелектрокар бърз колкото Tesla Roadster
Ерата на съвременните електромобили стартира през декември 2010-а година с лансирането на Nissan Leaf и Chevrolet Volt. Но това не значи, че преди тях не е имало интересни разработки на големи и не толкова автопроизводители. Една от последните е малката независима компания от Великобритания Enfield Automotive, чиито електромобили не са били много известни на времето си и още повече днес.
И затова си има причина - произведени са едва 120 електроколи от модел Enfield E8000 ECC, който трудно би могъл да се мери с модерните автомобили. Да, ама не, решава един от сегашните собственици на подобна машина и създава своя "Flux Capacitor".
Става дума за силно модифициран Enfield производство 1975-а, който прескача стандартната драгстер четвърт миля толкова пъргаво, колкото първенецът от 2010-а година на Tesla - Roadster Sport. И това съвсем не му личи от пръв поглед.
Съращението "ECC" всъщност означава "Electric City Car"/електрически градски автомобил/ и зад него стоят едва 6 електрически конски сили при стандартното изпълнение на модела. При излизането си от магазина преди години колата е развивала максимална скорост от 56 км/ч, а пробегът с една зареждане се е колебаел между 56 и 75 км.
Е, модифицираният Enfield на Джони Смит - един от гостите на известното британско ТВ-шоу Fifth Gear /пета предавка/ е доста по-различен. Само силовият му агрегат е почти 250 пъти по-мощен от оригиналния - в малката коруба на колата са "пакетирани" цели 1003 електро"коня" на двата нови електромотора. Те се захранват от уникален литиево-йонен акумулатор, а задната ос е силно ревизирана от модел на Ford с качени на нея 14-цолови колела.
Така променен Flux Capacitor успява да прескочи 400-е метра за 12.56 секунди и да развие терминална скорост от 162 км/ч. И още една малка подробност, подсказваща, че това не е тавана на малкия електрически терминатор - по време на пробега мощността на електроагрегата е била лимитирана до 70% от възможностите му.
Това дава основание на Смит да си поставя нова цел - иска да подобри постижението на последния модел на Tesla - Model S P85D, което означава, че трябва да слезе под границите на 11-е секунди на дистанцията. Дали малкия 40-годишен автомобил ще успее да надвие модерния и високотехнологичен седан? Остава ни да почакаме за да разберем... Назад
И затова си има причина - произведени са едва 120 електроколи от модел Enfield E8000 ECC, който трудно би могъл да се мери с модерните автомобили. Да, ама не, решава един от сегашните собственици на подобна машина и създава своя "Flux Capacitor".
Става дума за силно модифициран Enfield производство 1975-а, който прескача стандартната драгстер четвърт миля толкова пъргаво, колкото първенецът от 2010-а година на Tesla - Roadster Sport. И това съвсем не му личи от пръв поглед.
Съращението "ECC" всъщност означава "Electric City Car"/електрически градски автомобил/ и зад него стоят едва 6 електрически конски сили при стандартното изпълнение на модела. При излизането си от магазина преди години колата е развивала максимална скорост от 56 км/ч, а пробегът с една зареждане се е колебаел между 56 и 75 км.
Е, модифицираният Enfield на Джони Смит - един от гостите на известното британско ТВ-шоу Fifth Gear /пета предавка/ е доста по-различен. Само силовият му агрегат е почти 250 пъти по-мощен от оригиналния - в малката коруба на колата са "пакетирани" цели 1003 електро"коня" на двата нови електромотора. Те се захранват от уникален литиево-йонен акумулатор, а задната ос е силно ревизирана от модел на Ford с качени на нея 14-цолови колела.
Така променен Flux Capacitor успява да прескочи 400-е метра за 12.56 секунди и да развие терминална скорост от 162 км/ч. И още една малка подробност, подсказваща, че това не е тавана на малкия електрически терминатор - по време на пробега мощността на електроагрегата е била лимитирана до 70% от възможностите му.
Това дава основание на Смит да си поставя нова цел - иска да подобри постижението на последния модел на Tesla - Model S P85D, което означава, че трябва да слезе под границите на 11-е секунди на дистанцията. Дали малкия 40-годишен автомобил ще успее да надвие модерния и високотехнологичен седан? Остава ни да почакаме за да разберем... Назад
Галерия
Предишна статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.