Mi-DO - руският Datsun - видео
Апр 26, 2015
Mi-DO - руският Datsun - видео
Разработката на новите модели на възродения Datsun върви в интересен паралел – за Азия и за Русия, като по тях работят съвместни екипи на руски, индийски и японски инжинери. Тестовите автомобили са изминали над един милион изпитателни километра по пътищата на Русия, Япония, Испания, Франция, Индия и Великобритания.
Руският вариант на хечбека Datsun mi-DO е развит на базата на съществуващ руски модел – в случая Лада Калина. Колата изглежда доста по-привлекателно от руския си предтеча, особенно червено-оратжевото изпълнение с новата предница и по-скъпа оптика. От компанията смятат, че с този си изглед автомобилът ще допадне повече на младите купувачи и на девойките в частност.
Може би последното е в основата на решението да се предложи автоматична предавателна кутия като екстра и то във всичките нива на оборудване на модела mi-DO. Автоматикът е надеждния и проверен от времето 4-степенен, японски, на компанията Jatco, използван при моделите Nissan Micra, Note и Tiida. В съчетание със също провереният от времето четирицилиндров, 8-клапанов мотор на ВАЗ с ходов обем 1,6 л и мощност 87 к.с. автоматикът работи просто отлично!
Не бърка, не забавя и не създава проблеми. Доста работа са хвърлили инжинерите на Datsun, обаче, по доработката на 5-степенната оригинална руска кутия, която е станала по-безшумна. Поработено е и върху допълнителна шумоизолация на купето, което е направило колата доста по-тиха вътре от Калина. Звукът естествено, не е изчезнал напълно, но колата вече не вие при по-високи скорости. Успели са да се избавят и от присъщите на Калина вибрации, може би ще се наложи да се поработи и върху калибрирането на електроусилвателя на волана, който не е достатъчно информативен.
Интериорът се различава от този на седана on-DO и Kalina с модните си „младежки“ апликации, имитиращи алуминий, има възможност за монтиране на навигационна система със 7-инчов сензорен екран и карти Ситигид с безплатно обновявавен. В комплектацията Dream са заменени стандартните предни седалки с нови – с подълга долна част, регулировка по височина и с по-ясно изразена странична подръжка на тялото. Повишеният комфорт на возене се подпомага от усиленото в сравнение с това на Калина окачване, което обръщаше внимание на телата на пътниците към дори и дребните пътни „сюрпризи“.
За разлика от седана оn-DO, хечбекът не предлага най-ниската базова комплектация Access. Базовата за него Trust I засега е на ценово ниво от 415 000 рубли /14 850 лв/. За тези пари в Русия получават преден електропакет на стъклата, електрорегулировка и подгряване на страничните огледала, сгъващи се задни седалки в съотношение 40/60, ABS, BAS, EBD и две предпазни въздушни възглавници, пълноразмерно резервно колело и система за закрепване на детски седалки Isofix.
Що се отнася до цената от компанията твърдят, че след постигане на локализация на производството над 80%, ще се стремят да подържат цените на минимално ниво и да спазват пропорциата за „достъпност“ по отношение на конкурентните модели.
Техническа характеристика – Габарити - 3950х1500х1700 мм, междуосие 2476 мм, тегло 1160 кг, полезен товар 400 кг, просвет 174 мм, обем на багажника 240 л, обем на резервоара 50 л. Двигател – бензинов, 4 цилиндъра, 1596 куб. см, 87 к.с., 140Нм. Трансмисия – механична петстепенна кутия, автоматик 4 степени, предно предаване. Гуми 185/60R14. Максимална скорост 170 км/ч /165 с автоматика/, ускоряване от място до 100 км/ч за 12,0 сек. /14,3сек. За автоматика/, разход на гориво – градско, извънградско, смесен – 9,0/5,8/7,0 л на 100 км път /10,4/6,1/7,7 л за автоматика. Назад
Руският вариант на хечбека Datsun mi-DO е развит на базата на съществуващ руски модел – в случая Лада Калина. Колата изглежда доста по-привлекателно от руския си предтеча, особенно червено-оратжевото изпълнение с новата предница и по-скъпа оптика. От компанията смятат, че с този си изглед автомобилът ще допадне повече на младите купувачи и на девойките в частност.
Може би последното е в основата на решението да се предложи автоматична предавателна кутия като екстра и то във всичките нива на оборудване на модела mi-DO. Автоматикът е надеждния и проверен от времето 4-степенен, японски, на компанията Jatco, използван при моделите Nissan Micra, Note и Tiida. В съчетание със също провереният от времето четирицилиндров, 8-клапанов мотор на ВАЗ с ходов обем 1,6 л и мощност 87 к.с. автоматикът работи просто отлично!
Не бърка, не забавя и не създава проблеми. Доста работа са хвърлили инжинерите на Datsun, обаче, по доработката на 5-степенната оригинална руска кутия, която е станала по-безшумна. Поработено е и върху допълнителна шумоизолация на купето, което е направило колата доста по-тиха вътре от Калина. Звукът естествено, не е изчезнал напълно, но колата вече не вие при по-високи скорости. Успели са да се избавят и от присъщите на Калина вибрации, може би ще се наложи да се поработи и върху калибрирането на електроусилвателя на волана, който не е достатъчно информативен.
Интериорът се различава от този на седана on-DO и Kalina с модните си „младежки“ апликации, имитиращи алуминий, има възможност за монтиране на навигационна система със 7-инчов сензорен екран и карти Ситигид с безплатно обновявавен. В комплектацията Dream са заменени стандартните предни седалки с нови – с подълга долна част, регулировка по височина и с по-ясно изразена странична подръжка на тялото. Повишеният комфорт на возене се подпомага от усиленото в сравнение с това на Калина окачване, което обръщаше внимание на телата на пътниците към дори и дребните пътни „сюрпризи“.
За разлика от седана оn-DO, хечбекът не предлага най-ниската базова комплектация Access. Базовата за него Trust I засега е на ценово ниво от 415 000 рубли /14 850 лв/. За тези пари в Русия получават преден електропакет на стъклата, електрорегулировка и подгряване на страничните огледала, сгъващи се задни седалки в съотношение 40/60, ABS, BAS, EBD и две предпазни въздушни възглавници, пълноразмерно резервно колело и система за закрепване на детски седалки Isofix.
Що се отнася до цената от компанията твърдят, че след постигане на локализация на производството над 80%, ще се стремят да подържат цените на минимално ниво и да спазват пропорциата за „достъпност“ по отношение на конкурентните модели.
Техническа характеристика – Габарити - 3950х1500х1700 мм, междуосие 2476 мм, тегло 1160 кг, полезен товар 400 кг, просвет 174 мм, обем на багажника 240 л, обем на резервоара 50 л. Двигател – бензинов, 4 цилиндъра, 1596 куб. см, 87 к.с., 140Нм. Трансмисия – механична петстепенна кутия, автоматик 4 степени, предно предаване. Гуми 185/60R14. Максимална скорост 170 км/ч /165 с автоматика/, ускоряване от място до 100 км/ч за 12,0 сек. /14,3сек. За автоматика/, разход на гориво – градско, извънградско, смесен – 9,0/5,8/7,0 л на 100 км път /10,4/6,1/7,7 л за автоматика. Назад
Галерия
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Нови Модели Коли
Авто глобус
Електромобили
Audi
Audi Q6L e-tron с премиера на Auto China 2024
Авто Новини
Нови Модели Коли
Авто глобус
Електромобили
Skoda