Босът на Ford Европа Джим Фарли – срещу нас са вече и премиум марките
Мар 30, 2015
Босът на Ford Европа Джим Фарли – срещу нас са вече и премиум марките
„Блъсканицата“ в средата на автомобилния пазар, която традиционно принадлежи на масовите марки става все по-страшна и трудна за тях. В специална среща с представителите на журито AutoBest на автосалона в Женева, шефът на една от тях – Джим Фарли – СЕО на Ford of Europe, сподели виждането си за предизвикателствата в тази връзка пред еврофилиала на Синия овал и увери журналистите, че автопроизводителят има точните решения на проблема.
“Луксозните марки навлизат вече във всички ключови сегменти за масовите производители и това явление се разраства. Това, естествено стеснява мястото там за традиционните производители на масови и не толкова луксозни автомобили. Клиентите в този пазарен сегмент вече купуват модели от всички марки. Това означава, че Ford Focus, например трябва да се конкурира с вякакви модели – от BMW 1 series в горния ценови сектор, през средния с Opel Astra и дори с Dacia Duster в долния сектор на пазара." - сподели Фарли и продължи -
"Все по-силно се чуства натискът към клиентите във „фордовските“ пазарни сектори от предложения, като немските модели Audi A4 и Mercedes-Benz C class. Трябва да кажа, че натискът го чустваме не само ние – в момента, когато лансираме най-новото поколение на Mondeo в Европа, Honda например обяви, че ще изкара от пазара в стария континент своят Accord заради слаби продажби, с което де факто и напуска този пазарен сегмент."
Според Фарли сериозен проблем за Ford е конкуренцията с премиум марките в ценово отношение, най-вече заради това, че те имат и по-високи препродажбени цени. Това означава, че Audi, Mercedes и BMW стъпвайки на по-високите си остатъчни стойности, могат да предлагат по-ниски финансови условия, които затрудняват реализациите на дилърите на Ford. Клиентите все повече и съвсем естествено сравняват месечните си разходи по покупките си, отколкото гледат крайната цена на колата. Това поставя масовите производители като Ford, Opel, Peugeot и други в неизгодно пазарно положение дори на „тяхната“ си пазарна територия.
Решението на Ford в новата пазарна динамика е да предлага модели, които и с цена, и с качества да накарат клиентите да ги предпочитат. Сред новите оръжия на марката са модели като големият SUV Edge, новият, по-икономичен Mustang и спортните RS варианти на Fiesta и Focus.
Tази година Ford ще дебютира и луксозното си ниво Vignale, което има намерение да превърне и в отделна марка. Mondeo е моделът който ще отваря пътя, след него ще видим Vignale вариант на вана S-Max. Така шефът на Ford Европа вижда пътя на марката към връщането на печеливши позиции – с по-широко моделно портфолио и наблягане на луксозната и спортна страна на автомобилите си. Назад
“Луксозните марки навлизат вече във всички ключови сегменти за масовите производители и това явление се разраства. Това, естествено стеснява мястото там за традиционните производители на масови и не толкова луксозни автомобили. Клиентите в този пазарен сегмент вече купуват модели от всички марки. Това означава, че Ford Focus, например трябва да се конкурира с вякакви модели – от BMW 1 series в горния ценови сектор, през средния с Opel Astra и дори с Dacia Duster в долния сектор на пазара." - сподели Фарли и продължи -
"Все по-силно се чуства натискът към клиентите във „фордовските“ пазарни сектори от предложения, като немските модели Audi A4 и Mercedes-Benz C class. Трябва да кажа, че натискът го чустваме не само ние – в момента, когато лансираме най-новото поколение на Mondeo в Европа, Honda например обяви, че ще изкара от пазара в стария континент своят Accord заради слаби продажби, с което де факто и напуска този пазарен сегмент."
Според Фарли сериозен проблем за Ford е конкуренцията с премиум марките в ценово отношение, най-вече заради това, че те имат и по-високи препродажбени цени. Това означава, че Audi, Mercedes и BMW стъпвайки на по-високите си остатъчни стойности, могат да предлагат по-ниски финансови условия, които затрудняват реализациите на дилърите на Ford. Клиентите все повече и съвсем естествено сравняват месечните си разходи по покупките си, отколкото гледат крайната цена на колата. Това поставя масовите производители като Ford, Opel, Peugeot и други в неизгодно пазарно положение дори на „тяхната“ си пазарна територия.
Решението на Ford в новата пазарна динамика е да предлага модели, които и с цена, и с качества да накарат клиентите да ги предпочитат. Сред новите оръжия на марката са модели като големият SUV Edge, новият, по-икономичен Mustang и спортните RS варианти на Fiesta и Focus.
Tази година Ford ще дебютира и луксозното си ниво Vignale, което има намерение да превърне и в отделна марка. Mondeo е моделът който ще отваря пътя, след него ще видим Vignale вариант на вана S-Max. Така шефът на Ford Европа вижда пътя на марката към връщането на печеливши позиции – с по-широко моделно портфолио и наблягане на луксозната и спортна страна на автомобилите си. Назад
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Нови Модели Коли
Бизнес /Business
Електромобили
Dacia
Renault
Новата Dacia Spring е "ценова декларация"!
Авто Новини
Нови Модели Коли
Бизнес /Business
Авто глобус
Електромобили
Honda
Kia
NIO
Tesla
Volkswagen
Най-четеното от изминалата седмица (16/2024)
Авто Новини
Бизнес /Business
Електромобили