Skoda Monte Carlo

На пътя вече с "шептящите" дизели на Opel

Мар 02, 2015
На пътя вече с "шептящите" дизели на Opel

На пътя вече с "шептящите" дизели на Opel

Реклама Skoda Stock
Успоредно с офанзивата на Opel в областта на моделната му гама върви подобна и при двигателите. От Рюселсхайм твърдят, че сега вече имат най-добрата дизелова гама в историята си. Новото поколение "шептящи" дизели, както с увлечение ги наричат от марката, впечатлява с впечатляващи работни характеристики, а енергийната им ефективност от висша класа позволява съчетаване на удоволствието от шофирането с поразителна икономичност. В същото време модерната им система за третиране на отработилите газове гарантира ниски равнища на емисиите и на азотни окиси.

От Рюселсхайм наистина развиват сериозна офанзива с дизеловата си гама -в периода между 2014 и 2018 година на пазара ще бъдат представени освет общо 27 нови модела, така и 17 нови двигателя. По този начин гамата от дизелови двигатели при всяка от моделните фамилии ще бъде напълно модернизирана, а с представянето на новия мотор 2.0 CDTI през първата половина на 2015 година, изцяло новата генерация от дизелови двигатели в три класа в зависимост от работния обем, ще бъде на разположение за всички модели на марката - от Corsa до Insignia. Tрите задвижващи агрегата с кубатура 1.3 литра при малкия, 1.6 литра при средния и 2.0 литра при най-големия са били разработени в съответствие с основните принципи на една обща философия:
- Повишаване на енергийната ефективност и намаляване на всички видове емисии,
- Подобряване на рекциите и стойността на въртящия момент на двигателя при ниски обороти,
- Драстично намаляване на нивата на шума и вибрациите с цел повишаване на комфорта на пътниците.

Малкият 1.3 CDTI е едно малко, но извънредно способно и икономично техническо бижу. Той беше представен в гамата на новата Corsa, която вече може да се похвали с над 120 000 регистрирани поръчки от клиенти. Tози двигател е на разположение във варианти с мощности 55 кВт/75 к.с. и 70 кВт/95 к.с., и двата с максимален въртящ момент 190 Нм. Двигателят има много по-ниско ниво на шума от своя предшественик в предишното поколение на Corsa и доста по-добри реакции. Новата генерация турбокомпресори му дават възможност за плавна работа с минимално отделяне на шум дори при най-активно ускоряване. И двете версии се предлагат серийно с технология Start/Stop за икономия на гориво. Най-пестеливият дизелов вариант на Corsa – със 70 кВт/95 к.с., aвтоматизирана трансмисия Easytronic 3.0 и система за оползотворяване на излишната енергия при спиране – може да снижи емисиите на CO2 до 82 г/км и да намали средния разход на гориво до 3.1 л/100 км при смесен цикъл на движение. Tези показатели са достатъчни за германския клас по енергийна ефективност A+ (в съответствие с европейската норма [EC] No 715/2007).

1.6 CDTI е по–динамичният, но отново "шептящ" дизел. Става дума за изцяло алуминиев, четирицилиндров, 1.6-литров дизел, отбелязал пазарната си премиера във версията със 100 кВт/136 к.с. на модела Zafira Tourer в края на 2013 година. Скоро след това последва и модификацията с 88 кВт/120 к.с. Сега 1.6 CDTI се предлага и при Meriva (със 70 кВт/95 к.с., 81 кВт/110 к.с. и 100 кВт/136 к.с.), Astra (81 кВт/110 к.с. и 100 кВт/136 к.с.), и динамичната Astra GTC (100 кВт/136 к.с.). Мотористите на марката смятат новия си 1.6-литров турбодизелов мотор за най-тихия и ефективен в своя клас.

В околностите на Дъблин в подножието на оригиналния хълм Холивуд се порадвахме на този двигател, който сега се предлага и при Opel Mokka, където ни впечатли със своята работа, нисък разход на гориво (едва 4.1 литра на 100 километра в смесен цикъл на движение и емисии от 109 грама CO2 на километър пробег). Той осигурява на малкия SUV на Opel интересно динамично поведение - с него Mokka се ускорява от 0 до 100 км/ч 9.9 секунди, имa отличната еластичност й се доускорява от 80 до 120 км/ч на пета предавка само за 9.9 секунди.

Топ-представителят на новата зиелова гама - 2.0 CDTI, предлага впечатляващ максимум на въртящия момент от 400 Нм и максимална мощност от 125 кВт/170 к.с., която се постига при едва 3750/мин. Двигателят гарантира на флагмана на Opel - Insignia ускоряване от 0 дo 100 км/ч за девет секунди и максимална скорост от 225 км/ч. През тази пролет, новият 2.0 CDTI ще бъде представен и в Zafira Tourer (125 кВт/170 к.с.), a на по-късен етап и при други модели в гамата на Opel като кабриолета Cascada например.

Подобно на всички останали дизелови двигатели на Opel, новият 2.0 CDTI отговаря на строгите изисквания на екологичната норма Euro 6. Голямата слабост на дизеловите мотори – високото равнище на азотните окиси, което се следи най-строго и най-вече в Щатите, вече е в историята. Insignia се предлага серийно със SCR система за селективна каталитична редукция BlueInjection на Opel, която се грижи за отстраняване на азотните окиси. За целта в потока отработили газове на двигателя след филтъра за твърди частици DPF и преди SCR катализатора се впръскват малки количества от добавката AdBlue® - безвредна смес от карбамид и вода. В изпускателната система разтворът веднага се превръща в амоняк (NH3), който на свой ред се абсорбира от SCR катализатора. При химическата реакция с амоняка, съдържащите се в преминаващия поток отработили газове азотни окиси се редуцират селективно в безвреден азот и водни пари.

При Opel вече се говори и за екологичен шампион - новата Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX /70 кВт/95 к.с./, със серийно вградена система Start/Stop, рекуперация на излишната енергия при спиране и гуми с намалено съпротивление на търкаляне има средно равнище на емисиите на CO2 до 82 г/км и разход на гориво до 3.1 л/100 км при смесен цикъл на движение.

Mokka е станала още по привлекателна с мотора 1.6 CDTI /100 кВт/136 к.с./, изцяло алуминиевс турбокомпресор с променлива геометрия (VGT) и система common-rail за впръскване на горивото под високо налягане. Той върви в комплект с 6-степенна механична предавателна кутия с предно или адаптивно двойно предаване 4x4, както и с 6-степенна автоматична трансмисия и предно предаване. Колата има по-висока мощност с 6 к.с. и по-висок въртящ момент с 20 Нм, независимо от по-малкия работен обем в сравнение с 1.7-литровия си предшественик. Всичко това позволява на машината да се ускорява от 0 до 100 км/ч за 9.9 сек; доускорява от 80-120 км/ч на пета предавка за 9.9 сек (версия с предно предаване и 6-степенна механична трансмисия) и да развива максилна сокрост от 190 км/ч. Разходът на гориво и емисиите на CO2 са намалени с 9% в сравнение с предходния аграгат 1.7 CDTI дo нива от 4.1л на 100 км и съответно 109 г/км (с гуми с намалено съпротивление на търкаляне в смесен цикъл на движение). Нивата на емисиите са сравними с тези на бензинов двигател – специалната система (Lean NOx Trap) намалява нивата на азотните окиси в отработилите газове. Машината вече се предлага се на цена от 40 230 лева (препоръчителна от производителя цена с включен ДДС за пазара в България).

Дизеловата Insignia 2.0 CDTI /125 кВт/170 к.с., 400 Нм в диапазона 1750 – 2500/мин/ има 6-степенна механична предавателна кутия с предно и адаптивно двойно предаване 4x4, предлага с 4% по-висока мощност и с 14% по-висок въртящ момент от предшественика си. Тук впечатляват също средният разход на гориво и нивата на емисиите: до 4.3 л/100 км и 114 г/км CO2 (с гуми с намалено съпротивление на търкаляне в смесен цикъл на движение). Ускоряването 0-100 км/ч е за 9.0 сек; 80-120 км/ч на пета предавка е за 8.0 сек (Sports Tourer: 9.4 сек и 8.7 сек), мaксималната скорост 225 км/ч (Sports Tourer: 220 км/ч). Тук дебютират също турбокомпресорът с променлива геометрия VGT с електрически изпълнителен модул, който постига с 20 процента по-голяма пъргавина на реакцията при повишаване на налягането на компресора, SCR система за каталитична редукция BlueInjection, която отстранява азотните окиси от отработилите газове на двигателя. Цената е вече известна -от 46 785 лева (препоръчителна от производителя цена с включен ДДС за пазара в България). Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Тестове Авто глобус Електромобили Hyundai

Hyundai IONIQ 5 N е без аналог (Видео)

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BYD Mazda

BYD Experience Day с Yangwang U8 - видео

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Китай Тестове Авто глобус BMW BYD Citroen Geely Mercedes-Benz MG Smart Tesla

Тестовете на ADAC сочат: китайските автомобили не са това което бяха!

Апр 23, 2024