New Dacia Duster

Новата Skoda Superb 2015 - още по-супер!

Новата Skoda Superb 2015 - още по-супер!

Новата Skoda Superb 2015 - още по-супер!

Реклама Nissan X-Trail
Сред блясъци от светкавици, с музиката на Чешката филхармония, с модели на кубинския куатюрие Османи Латифа, дългокраката Адриана Карембьо /Скленарикова/ и със зве;ите на Чака Кан в Прага представиха третото поколение на топ-модела на летящата чешка стрела Skoda Superb. Новият модел ще излезе на пазара през лятото, но въпреки че на премиерата беше показан само вариантът седан, в шоу-румовете на марката ще бъде предлаган успоредно с него и вариант комби. Skoda е в процес на подготовка за подмяна новия корпоративен изглед на представителствата, който трябва да бъде готов към момента на пускането на колата на пазара. От Skoda се надяват, че новият им модел ще подмине в цифрите на продажбите си с 25% тези на предишните две поколения, регистрирали резултат от 750 000 реализации.

Новият Superb е поредният модел демонстриращ немската практичност с използването на основната нова моделна платформа MQB на Volkswagen Group, доказвайки за пореден път вариативността и гъвкавостта на системата си за производство. Това е позволило да се увеличи с 80 мм междуосието на автомобила и да се намали с 61 мм надвисването на „муцуната“ отпред. В резултат новият Superb е станал още по-супер по отношение просторността на кабината си и с водещия за класа си обем на багажника от цели 625 литра /1760 литра при сгънати задни седалки/.

Като главни конкуренти на новия си топ-модел Skoda вижда новото Ford Mondeo, GM Insignia, Hyundai i40/Sonata, Kia Optima и Peugeot 508, и освен на традиционните си купувачи марката разчита още и на привличане на клиенти от т.н. „премиум“ сегмент на автомобилния пазар. "Планираме огромна продажбена офанзива и ще търсим клиенти, които никога по-рано не са се и замисляли да притежават автомобил на Skoda“ - заяви шефа по продажбите и маркетинга на марката Вернер Айхорн.

Президентът и CEO на марката Винфрид Валанд обяви че новият Superb е „100% развит в Чехия от чехи с използването на компоненти, произведени в Чешката република“. Не е съвсем и напълно вярно след като знаем за достата „пълнеж“ от техниките на VW Group, включително и в областта на подпомагането на шофьора при управление, свързаността и напредничавите технологии.

Колата идва с избор от осем двигателя, отговарящи на изискванията на еко-евро стандарта EU6 – пет бензинови и три дизелови, предлагащи общо намален разход и емисии на вредности с 34%, в компанията на нараснала с 20% максимална мощност. Сред новостите при моторите е вариант при който един от четирицилиндровите мотори може да изключва от работа два от цилиндрите си, когато няма нужда от пълната му мощност. Дизелите са от т.н. „зелена линия“ /Greenline/, осигуряват впечатляващо нисък разход на гориво от 3,7 литра на 100 км път и ниво на вредни емисии СО2 от 95 грама на километър.

Задвижването на четирите колела също присъства в списъка на опциите на някои от вариантите на модела, както и сдвоеният съединител DSG. Всички двигатели са четирицилиндрови – 1,4-литровият предлага мощност от 148 к.с., а двулитровият цали 276 к.с. Феновете на по-тежкото гориво ще могат да избират между две нива на мощност на 2-литровият TDI – 148 и ,87 к.с., куплиран с шестстепенна механична или DSG кутия или пък да се спрат на супер-икономичният 1.6-литров GreenLine.

Видът на колата е дело на шеф-дизайнера на марката Йозеф Кабан и е издържан в стила на вече представените нови Fabia, Rapid и Octavia. В предната си част колата е наследила и доста от концептуалната разработка Vision C, показана в Женева през миналата година. Колата е с вече корпоративната радиаторна решетка, оградена от доста ръбестите фарове, има късо надвисване отпред и издължен преден капак, има спортен профил и покривна линия подходяща и за автомобил тип купе, яко изразени раздувки на калниците.

Вътре автомобилът е станал още по-просторен, благодарение на увеличеното с 80 милиметра до 2841 мм междуосие. И предишният модел правеше впечатление с мястото за пътниците отзад, но новият удивява. Въздухът на нивото на лактите на пътниците е 1520 мм /плюс 69 мм/, а разстоянието от седалката до тавана е 980 мм /плюс 69 мм/. За да докажат нагледно това и най-вече мястото за краката на задните пътници чехите използваха едни от най-дългите и красиви в света – тези на Адриана Карембьо /67% от дължината на тялото й - 125 сантиметра от 185! И те се побраха с доста място до гърба на предната седалка...

Колата наистина впечатлява с габаритите си - дължина 4861 мм и ширина от 1864 мм, което означава, че е по-дълга с 28 и с 47 мм по-широка от предшественика си. По-широки са и следите – отпред с39 мм и отзад с 54. Освен това със смяната на поколенията моделът е претърпял и известна „липосукция“ - новата кола е по-лека със 75 килограма. 18 от тях идват от по-добрата конструкция на новите мотори, а новите седалки, приборното табло и тапицерията са с принос от още минус 22 кг. Сериозен принос има и по-широкото използване на високоякостни стомени в конструкцията на купето – от тях е 46 процента от дъното на машината, а приносът им към намаляването на теглото й е 23 килограма.

В зависимост от спецификацията пътниците могат да контролират инфотеймънт системата с iPad-а си и помоща на връзката Apple CarPlay, a от 2016-а ще е на разположение и безжично зареждане за смартфон. Не са забравени и типичните за марката малки „умни“ неща, като два сгъваеми чадъра в подлакътниците на предните врати, заместили големият, който беше в една от задните врати при предишния модел. Колата е снабдена и с т.н. „виртуален педал“ - система която отваря задния капак на колата след като разклатите под задната броня бомбето на обувката си, нещо доста полездно при заети с покупки ръце.

Колата идва в три нива на оборудване - S ще е с 16-цолови джанти, система за екстренно спиране в града, Bluetooth и DAB, версията SE е със 17-инчови джанти, сателитна навигация и телефонна връзка, а топ-вариантът е SE-L. Вариантът GreenLine ще има собствени спецификации, свързани най-вече с по-голямата му еко-насоченост.

Skoda Superb може би ще има и хибридна /plug-in/ технология като вариант, може би на азата на наскоро показаният подобен при осмото поколение на VW Passat. Става дума за комбинация от 1,4-литров двигател TSI с мощност 154 к.с. и електромотр 107 к.с., но засега няма официално потвърждение по въпроса. Ако от VW Group дадат зелена светлина на варианта, то той може да бъде приложен от Skoda през следващата, 2016-а година. Назад

Галерия



Реклама Ford Summer Sale
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Нови Модели Коли Авто глобус Електромобили Volkswagen

Автосалон Пекин 2024: Volkswagen с нов концептуален модел и подмарка (Видео)

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Официални вносители- новини Електромобили MINI

Новото MINI Aceman

Апр 24, 2024
Авто Новини Нови Модели Коли Тестове BYD Mazda

BYD Experience Day с Yangwang U8 - видео

Апр 24, 2024