Lasurit eshop

Водник – секретният всъдеход на руската армия - видео

Яну 31, 2015
Водник – секретният всъдеход на руската армия - видео

Водник – секретният всъдеход на руската армия - видео

Реклама Renault Arkana
Дълго време този уникален автомобил на ГАЗ, създаден по военна поръчка оставаше засекретен. А когато грифът „съвършенно секретно“ бил свален се оказа, че „водният“ не е нужен на никого... Всъщност името на тази наистина уникална машина не се връзва с облика й, а крие работна абревиатура на многоцелевото армейско транспортно средство ГАЗ-3937.

Водник представлява трикомпонентна модулна конструкция от шаси, кабина и купе. Това позволява да бъде накичена с всякакво навесно обрудване – товарна платформа, пътническа кабина, хидравличен манипулатор, въоръжение. При това конструкцията е не само носеща, но и херметична, позволяваща на машината да плава. Стандартното изпълнени позволявало движение на вода със скорост 4 км/ч за сметка на въртенето на колелата, а в изпълнение „екстра“ добавяли водомет.

Кузето е със ширина 2,6 метра и височина 2 метра, и се носи от мощните колела на БТР. Компановката на машината е доста необичайна. Силовият агрегат – 175 к.с., 6-литров турбодизел е разположен вдясно на водача в комплект с предавателната кутия, раздатката и демултипликатора. Водачът и пътникът се разполагат като в „спарка“ - един зад друг, като пътникът е по-привилегирован – може да си опъне краката. Заемането на шофьорското место е подобно на това при знаменитата „виетнамка“ - ГАЗ-66, но с тази разлика, че не влиза през врата, а през два люка в гражданската версия.

В армейския, брониран вариант пътникът се настанявал през мястото на водача. В задния отсек, разчетен за осмина, има четири люка – два отстрани и два отзад. В тази зона има четири лампи и мощна печка, сядането е или с лице или с гръб по четирима в ред.




Дъното на всъдехода е плоско, а на твърдо покритие тежкият 6,5 тона автомобил бил доста пъргав – максимална скорост до 120 км/ч, посигана за около 20 секунди. Пробегът с едно зареждане на резервоара достига 1000 км. Машината е без ауспух, диференциалът е с повишено триене, огромният просвет от 400 мм, независимото торсионно окачване и доброто разпределение на масата прави машината абсолютно „всеядна“ по отношение на покритието и местността на движение.

Трудната задача след определянето на посоката си оставала корекцията на направлението и органите на управление изискващи сериозна сила. Но машината не може да бъде спряна нито кал, нито от пясък, нито от вода...За комфортна возия не става и дума, тръскането вътре е уникално, но това са си недостатъци на целия оф-роуд жанр.




Малко по-късно Водник получава нова модификация с обозначение ГАЗ-39371 с триместна кабина, изпълена по класическа автомобилна компанвка. Въпреки че машината била транспортно средство с широки оф-роуд възможности и ниска цена – като на прочутата „виетнамка“ ГАЗ-66), не го търсели масово нито военните, нито геолозите, нито нефтените и газови сондьори. Затова и напуснал сцената, отстъпвайки мястото си на по-съвременния и прогресивен модел ГАЗ - 2330 Тигр. Назад

Галерия



Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Ретро Авто глобус Porsche

Porsche празнува „50 години Turbo“

Апр 16, 2024
Авто Новини Ретро Авто глобус

Съвети за гумите на класическите автомобили

Апр 09, 2024