Toyota се връща във WRC през 2017-а след 18 години отсъствие - видео
Яну 30, 2015
Toyota се връща във WRC през 2017-а след 18 години отсъствие - видео
Toyota ще се върне в световния рали-шампионат през 2017-а след 18-годишна пауза, подсигурена от сериозна финансова подкрепа и личният ентусиазъм на президента си. Акио Тойода днес на пресконференция в Токио характеризира новината като "завръщане в кухнята".
“Tова ще е кухня, която ще създава секретни рецепти, защото автомобилните състезания са сред приоритетите на компанията ни. Пътят калява хората, а хората правят колите. Tова е начинът да създадем още един продукт, който да радва хората и вярвам, че нашите съакционери ще го разберат правилно." - добави наследникът на славната фамилия.
Така най-големият автопроизводител в света се нарежда отново в сред японските производители свързани с автомобилния спорт. Honda Motor подготвя също връщането си във Формула 1 през тази година, като партньор по двигателите на отбора McLaren. Поделението на Nissan Motor Infiniti е основен спонсор на отбора на Red Bull във Формула 1 от 2013-а година насам.
Поддръжката на фирмен отбор в световния рали-шампионат струва десетки милиони долара годишно, което все пак е доста по-евтино от разходите правени за екип от Формула 1, които се равняват на тези за постройката на нов автомобилен завод.
Toyota очаква нетна печалба от ¥2.15 трилиона ($18 милиарда) за фискалната година, приключваща през март, което е растеж от 18% спрямо миналогодишните резултати. А това означава, че фирминият отбор във WRC на марката едва ли ще има някакви финансови трудности.
58-годишният днес Акио Тойода, внук на основателя на компанията, започна да взима специализирани уроци по спортно каране преди 15 години, когато тест-драйвър ветеран на компанията му казал, че не може да му говори за коли без да е запознат с азбуката на спортното каране. Днес Акио е майстор на поничките и дрифта, има участия в рали Шинширо в Централна Япония и в 24-е часа на Нюрбургринг. Той има псевдоним - Morizo, с който се регистрира за участие в автомобилните надпревари.
Toyota стартира за пръв път в Световния рали-шампионат през 1973-а. Марката е печелила световната титла три ъти - през 1993, 1994 и 1999. Имаше и забрана за участие за две години в периода 1996 - 1997-а за нарушаване на техническите правила, а след титлата през 1999-а напусна надпреварата за да се фокусира във Формула 1, която пък напусна през 2009-а. Новата световна рали-бегачка на Toyota е версия на субкомпактния модел Yaris.
Запитан дали няма да пробва новата кола мистър Тойода отвърна: "Това е тайна. И разбира се няма да ви я открия." Просто се е правел на скромен защото пилотът Morizo вече има видео клип който тества Yaris WRC, заснет на 22-и януари в Тахара, Япония.
Назад
“Tова ще е кухня, която ще създава секретни рецепти, защото автомобилните състезания са сред приоритетите на компанията ни. Пътят калява хората, а хората правят колите. Tова е начинът да създадем още един продукт, който да радва хората и вярвам, че нашите съакционери ще го разберат правилно." - добави наследникът на славната фамилия.
Така най-големият автопроизводител в света се нарежда отново в сред японските производители свързани с автомобилния спорт. Honda Motor подготвя също връщането си във Формула 1 през тази година, като партньор по двигателите на отбора McLaren. Поделението на Nissan Motor Infiniti е основен спонсор на отбора на Red Bull във Формула 1 от 2013-а година насам.
Поддръжката на фирмен отбор в световния рали-шампионат струва десетки милиони долара годишно, което все пак е доста по-евтино от разходите правени за екип от Формула 1, които се равняват на тези за постройката на нов автомобилен завод.
Toyota очаква нетна печалба от ¥2.15 трилиона ($18 милиарда) за фискалната година, приключваща през март, което е растеж от 18% спрямо миналогодишните резултати. А това означава, че фирминият отбор във WRC на марката едва ли ще има някакви финансови трудности.
58-годишният днес Акио Тойода, внук на основателя на компанията, започна да взима специализирани уроци по спортно каране преди 15 години, когато тест-драйвър ветеран на компанията му казал, че не може да му говори за коли без да е запознат с азбуката на спортното каране. Днес Акио е майстор на поничките и дрифта, има участия в рали Шинширо в Централна Япония и в 24-е часа на Нюрбургринг. Той има псевдоним - Morizo, с който се регистрира за участие в автомобилните надпревари.
Toyota стартира за пръв път в Световния рали-шампионат през 1973-а. Марката е печелила световната титла три ъти - през 1993, 1994 и 1999. Имаше и забрана за участие за две години в периода 1996 - 1997-а за нарушаване на техническите правила, а след титлата през 1999-а напусна надпреварата за да се фокусира във Формула 1, която пък напусна през 2009-а. Новата световна рали-бегачка на Toyota е версия на субкомпактния модел Yaris.
Запитан дали няма да пробва новата кола мистър Тойода отвърна: "Това е тайна. И разбира се няма да ви я открия." Просто се е правел на скромен защото пилотът Morizo вече има видео клип който тества Yaris WRC, заснет на 22-и януари в Тахара, Япония.
Назад
Галерия
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Официални вносители- новини
Спорт
Aston Martin
Ford
Honda
Формула 1: Honda ще преследва титлата с Aston Martin през 2026 г.
Авто Новини
Официални вносители- новини
Спорт
Peugeot