Танев: Никога не съм бил само за един учебник

Така беше по време на Рибния буквар, мотивира се министърът
19 дек 2014 15:43, Анисия Иванова
8
Танев: Никога не съм бил само за един учебник
Министър проф.Тодор Танев посети столичното 134-то СОУ "Димчо Дебелянов". Снимка БТА

Министърът на образованието Тодор Танев не е съгласен с идеята да се учи само по един учебник по предмет. 

Идеята лансира министърът на образованието Анелия Клисарова от кабинета "Орешарски". Тя искаше до завършване на основното образование децата да учат по един учебник. В проектозакона за народната просвета, внесен в парламента от БСП, се залага на този вариант, докато в законопроекта на ГЕРБ се предлага да няма ограничение за броя на учебниците.

Още по темата
Пред журналисти Танев обясни, че трудно може да се определи кой може да бъде универсалният учебник. Образователният министър каза още, че ще има още дискусии, преди Законът за училищното образование да бъде приет и в Народното събрание.

"Повечето учители искат да има по един учебник, защото така е било твърде дълги години. Но кой е този учебник, членувано учебникът, който е най-добрият. Никога не съм бил само за един. Съмнявал съм се в това, че трябва да бъде един, както беше по времето на „Рибния буквар”. Може би трябва да има не само учебници, а и учебни помагала, които да помагат на творчеството”, каза той.

Танев коментира дали държавата трябва да субсидира частните училища.

„Редно е реципрочно държавните да имат възможност за частни инициативи. Аз съм за това да се събират колко е възможно повече частни и държавни, както е по света, а не да бъдат противопоставяни. Имат много възможности и в момента ги имат, но не ги използват достатъчно”, заяви Танев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не един общ учебник по всичкология, г-н министре! А по един предмет - само един учебник по съответния предмет до осми клас. За да не пише в единия учебник, че в България е имало турско робство, а в другия - турско присъствие и пр.
5
0
 
1
 
! Отговори
миро преди 9 години
поредния *** купен от частните издатели .а как ще ги контролираш бе ***.пак ли подигравка с българщината
4
0
 
1
 
! Отговори
ан преди 9 години
не е в часхубаво е че пита учителите но се бави многомного е забатачено училището и този заедно с оная русата празноглава лобистка нищо няма да направят жалко че ще се загуби още време, а е спешно да се премахнат някои неща и се въведат правила и ако не се спазват да отпадат ученицитеза какво са ни дипломи без покритие и статистика колко сме образованиучебниците са страшни и всичко е смъкнато долу п ри малкитекак не ви е срам да се товарят толкова ,
3
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Какви учебници са ви в главите. Те са само източници, които остаряват, още като са под печат. Важна е програмата на учителя, а ресусите може да са цял списък - не само книги, а и сайтове. Разбира се говоря за ученици в по-горните класове. Още веднъж: Важна е програмата на учителя да е качествена, а не да карат учениците да зубрят от някакви учебници.
2
0
 
3
 
! Отговори
Шаран -БГ преди 9 години
Каква е ползата от това, че начело на такова важно за обществото министерство се курдисват все многознайковциш с по дветри висши образования и всеки, за да покаже деятелност и колко голям капацитет е, веднага се юрва да прави някакви изменения да ги наречем "реформи". Ами разтворете един Буквар от 30те години за първо отделение. Колко пъти е покачествен, поблизък до детската психика и поприятен за четене е! Добре! Осъвременете го и го оставете поне 10 години един и същ! Плаща Ви се!
1
0
 
7
 
! Отговори
Дид преди 9 години
Всеки ученик учи само с по един учебник за определен учебен предмет,избран от учителя му за учебната година.Целта беше да се създаде конкуренция,а оттам и по-високо качество.Това обаче не се получи по много причини,но главната е,че липсва конкуренция-пазарът е разпределен между отделните издателства като се започне от МОМН,РИО,ДИПКУ,общините,училищата.т.е.почти мафиотизиране.А и учебниците не са кой знае колко различни по качество-всички са еднакво сложни и обемни,децата не разбират написаното.