Властите в Русия може да забранят реклама "Няма Дядо Мраз"

Властите в Русия може да забранят реклама "Няма Дядо Мраз"

Федералната антимонополна служба на Русия следи ситуацията и може да се намеси около реклама на строителна компания, която с голям надпис обявява: "Няма Дядо Мраз, но ги има нашите отстъпки!"


Андрей Кашеваров, зам.-директор на ФАС, казва пред Би Би Си, че при тях наистина постъпват жалби от граждани, недоволни от слогана в билбордовете на "Дон-Строй". Но понеже няма нито едно официално оплакване, службата засега не се намесва да провери отговаря ли рекламата на етичните норми. "Възможно е такива оплаквания вече да са изпратени, но да не сме ги получили още. Все още нямаме регистрирано нищо официално."


Казусът възникна в социалните мрежи, където се появиха снимки на билбордовете и недоволство, че се появяват точно преди Коледа и може да нанесе психотрамви на децата.




Президентът Владимир Путин гостува в Къщата на Дядо Мраз край Велики Устюг веднага след Коледа през януари 2008г.

© Reuters

Президентът Владимир Путин гостува в Къщата на Дядо Мраз край Велики Устюг веднага след Коледа през януари 2008г.


Кашеваров обяснява, че случаят е различен от този през 2007г. с реклама на магазините ЭТО, в която се заявяваше, че "Дядо Мраз не съществува".


Тогава от ФАС препоръчаха на телевизионните канали да не разпространяват клипа, тъй като подронва авторитета на родителите. В Закона за рекламата в Русия в Член 6, ал.1 от Общите положения се казва: "С цел защита на непълнолетните от злоупотреба с тяхното доверие и недостатъчния им опит в рекламата не се допуска дискредитиране на родителите и възпитателите, подкопаване на доверието към тях у непълнолетните."


"В дадения момент възприемането е малко по-различно, бих го интерпретирал така: "Дядо Мраз още го няма, а отстъпките вече са тук", т.е. подаръците вече са донесени, а самият Дядо Мраз още не е дошъл", разяснява Кашеваров.


Регулаторът продължава с припомняне, че "всички знаят, че Дядо Мраз живее във Великий Устюг и излиза само по Нова година. Съвсем различно ще стане възприемането на този слоган от средата на декември, когато се появят коледнит еелхи. Ако тези билбордове останат дотогава и имаме жалби и молби, тогава по-скоро ще разгледаме спешно случая."

Ключови думи към статията: