Как правилно да съхраняваме гумите

Няколко съвета от специалист, които са особено полезни при студено време
22 окт 2014 22:13,
32

Синоптиците предвиждат рязко застудяване в близките дни, което означава, че съвсем скоро ще се наложи и смяна на гумите. Ето няколко ценни съвета за това как да съхраняваме летните гуми, за да може те да бъдат годни за използване и догодина. Те са на специалист от компания за продажба на гуми, която предлага и "хотел" за гумите на своите клиенти. Подобно услуга е достъпна и при повечето вносители на нови автомобили.

1. След свалянето на гумите те трябва да бъдат белязани с тебешир (ПД - предно дясно, ЗЛ - задно ляво и т.н.). По този начин значително ще облекчите работата си след зимата, когато отново ще ги поставите на автомобила.

2. Препоръчва се гумите да се надуят с още 0.5 бара преди да бъдат оставени за съхранение. Причината е, че по време на зимуването си те губят въздух.

3. Когато са свалени заедно с джантите, те трябва да бъдат поставени едни върху други или да бъдат окачени на специални куки на страната. Гумите трябва да стоят вертикално, на незамърсена с нафта или бензин повърхност. Освен това се препоръчва поне веднъж месечно да се обръщат на 90 градуса.

4. Оптималните условия за съхранение на гумите са сухо, тъмно и прохладно място. Ако не разполагате с такова, се обърнете към специализираните центрове, които разполагат с такива помещения.

5. Преди да изпратите гумите за зимуване е добре хубаво да ги огледате. На всяка цена проверете и датата на производство на гумите, която е записана на тяхната повърхност и се състои от 4 символа. Първите два показват седмицата на производството, а другите два - годината. Максималният срок за ползване на гуми е 10 години. А препоръчителният - не повече от 5.

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен 20в Германия никой, който не живее в планините, не е чувал за смяна на зимни с летни гуми. Защо ли?Защото си чистят пътищата на момента и както трябва
24
1
 
1
 
! Отговори
край преди 9 години
Всесезонните гуми не са икономичен компромис. Те са здравия разум. По-скъпи са малко от зимните и летните. Спестяват досадното чакане при черничките глупчовци, които ти говорят на "ТИ" и са " мнооо големи разбирачи". И както вече отбелязах с тях нормалния шофьор е в по-голяма безопасност защото се износват за 2-3 години т.е. каучука им е по малко остарял и на мокро спират и "изплуват" по малко от зимните. Зимно време карате по често на мокро и много по-рядко на сняг. Не всеки може да го разбере
23
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Парите за зимни гуми се изплащат с едно внезапно спиране, когато някой *** с летни или всесезонни гуми ти изскочи, защото не му стигнало мястото да спре на стопа. Разбира се това, че гумите монтирани на джанти трябва да се напомпат още преди да го сложим на съхранение е точно обратното на това, което препоръчват производителите - налягането да се НАМАЛИ.
22
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
всесезонните гуми са икономичен компромис между двойната инвестиция в 2 комплекта зимни и летни гуми и имат добро поведение в 90% от случаите. който може да си позволи 2 комплекта, да не го мисли. всесезонните гуми във времето се изнасят повече заради по-големия пробег в сравнение с 2 комплекта. гумите са една от най-важните слабо възприемани инвестиции - влияят на разход, пътно поведение, спирачен път, амортизация и т.н. поради което трябва да се подбират целесъобразно и спрямо шофирането
21
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Здравейте ,Има и истина в това .Но чак тебешир глупости .
20
3
 
7
 
! Отговори
до 21 преди 9 години
Пълна глупост! Ако беше вярно щеше да има и всесезонни обувки!
19
11
 
12
 
! Отговори
Край преди 9 години
До 10 г. само в Смолян, Пампорово и Боровец ще карат със зимни гуми. Хората ще узреят за разумния избор- всесезонната гума. До тогава глупостта - "такава гума няма" ще е напуснала и най-тъпите шофьори.
18
12
 
9
 
! Отговори
край преди 9 години
Зимните гуми се държат по-лошо от всесезонните на вода /много малко се кара на чисто снежна настилка/. Със зимни и летни гуми Вие сте в по-дълго време в риск отколкото с всесезонни гуми. Когато карате по-малко от 25-30хил. км. годишно не успявате да износите грайфера на зимните и те остаряват стават на 7-8 г. и пак не ги хвърляте. Всесезонната на 2-3г. вече сте я износили и реално карате постоянно с нови гуми. Разума казва всесезонна гума. Пък който иска да храни черните хора от гумаджииниците.
17
5
 
11
 
! Отговори
Циганин преди 9 години
p.s - 4 . По последните изследвания -дори е предпочително да се кара с алумиеневи джанти и зимата -снега не се набивал в джантите ... Гумите трябва да се махат след 60-70 000 км или 3-4 години ,а при някой шофьори и след 30 -40 000 км стават за "***" . За гуми не икономисвайте -по добре нови типа Ханкок отколкото втора употреба Мишелин .Една смяна на гуми и баланс е 25 лева - а едни джанти ставащи от 200 -400 лева . Направете сами сметка си .
16
2
 
16
 
! Отговори
Циганин преди 9 години
Статията е преписана от някъде и видимо малко редактирана и без да замисля автора на тази статия е пуска тази статията която е слабичка и то доста слабичка . Гумите като се свалят се маркират ЗЛ ,ПД .... за следващият сезон задните да отидат отпред ,а предните отзад на кръст -за да има правилно износване . 2 Гумите ако са с джанти те се съхраняват вертикално , без джанти -хоризонтално .3 Лятно време се кара в България с алуминеви джанти ,а зимата с железни - за да се избегне допълнителни пари
15
1
 
9
 
! Отговори
До 17 преди 9 години
Дори и на склад, не е сигурно, защото трябва в него да се поддържа определена влажност, светлина, температура, а не вярвам. Гумата остарява при определени условия. Говоря като материал. Втвърдява се и започва да се пука. Вулканизацията продължава така да се каже от ултравиолетовата светлина,температура и т.н. Имах едни летни на 5 години с грайфер. Астра 75 коня въртеше гуми на 2-ра с тях на сух асфалт :), правете сметка какви ***, за спиране и не говоря. Други имах - спаднаха от напукване.
14
1
 
15
 
! Отговори
младен преди 9 години
Моите гуми седят на хотел ама се съмнявам някой да се грижи за тях така както е описано. И тъй като и аз нямам такива условия, куки муки и сие, а и няма да ги обръщам всеки месец, с 20лв. си спестявам разкарването до тавана и цапането на колата просто.
13
7
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Тоя специалист по гумите дава страшни съвети.10 г. можели да се карат гумите.???10 г.Е срока ако са на склад.След 5 г.гумата се хвърля така че да не я намери някой който ще я вземе и ще се пребие.Еди път купих втора употреба на Мишелин зимни.на 6г.Голема грешка.Няма тръгване и спиране.имаха над 5мм грайфер.Захвърлих ги на вилата да неги сложи гумаджията на някой.От гуми и спирачки икономия не се прави.
12
9
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Такова животно като всесезонни гуми няма..Не си правете майтап с тези работа-това е все едно да си купи човек всесезонно яке.
11
5
 
38
 
! Отговори
Striker преди 9 години
До Анонимен и всички с всесезонните гуми.Имам Москвич. който доскоро карах и беше с всесезонни гуми. Както паднеше 1см. сняг и нямаше тръгване. Купих си за него зимни гуми и всички планини бяха мои. Затова по-важно от зимната гума няма, както и по принцип от гумата.
10
1
 
47
 
! Отговори
Ползвател преди 9 години
Зимните гуми са колкото важни за потеглянето, толкова и за спирането, а ако питате мен спирането е даже по-важно.
9
8
 
56
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Аз нали съм балък, си купувам и летни, и зимни гуми, и плащам на гумаджия да ми ги прегледа, балансира и монтира. Как не съм се родил тарикат, че да си купя всесезонки и да си ги сменям сам на десет години.. Бай *** най го е страх да не настине и да не се мине!
8
3
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анониментъй, тъй. той космича и 100 е дигал сигурно. 1-2 пъти в живота си.съвременните гуми си имат своите предимства при експлоатацията в различни пътни, товарни и скоростни условия.който не му дреме какво и кога кара, видинКи вече май нема, за сметка на това пластмасови *** бол, кеф му тигър, кеф му корморан и дебика, кеф му мейдинчайна.
7
8
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До 123456На заледено стават единствено гуми с шипове пич! Дали са всесезонни,зимни или летни ефектът е един и същ!
6
21
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До крайПо времето на Соца нямаше такова чудо: летни-зимни гуми.Карахме си с всесезонни,а Москвича на баща ми не ме е оставял никъде,ни по планини,ни по дерета! Като сложим допълнително това,че почти 99% от МПС-тата бяха със задно предаване,коментара е излишен!