Lasurit eshop

ALPINE ОТНОВО СПЕЧЕЛИ ЕВРОПЕЙСКАТА ТИТЛА!

ALPINE ОТНОВО СПЕЧЕЛИ ЕВРОПЕЙСКАТА ТИТЛА!

ALPINE ОТНОВО СПЕЧЕЛИ ЕВРОПЕЙСКАТА ТИТЛА!

Реклама Renault Arkana
Източник: www.renault.bg

- Signatech-Alpine извоюва втора поредна титла в Европейските Льо Ман Серии (ELMS).
- Пол-Луп Шатин, Нелсон Панчиатичи и Оливър Уеб спечелиха титлата при пилотите с Alpine A450b.
- Успоредно с успешната моторспортна програма, Alpine продължава да работи по Berlinette на 21-ви век, която трябва да излезе на пазара през 2016.

Signatech-Alpine бе обещал да се бори за победата във финалния кръг на Европейските Льо Ман Серии (ELMS), провел се на пистата „Ещорил“ в Португалия. Макар че второто място бе достатъчно за гарантиране на още една титла, без значение резултатите на конкурентите, френският отбор подходи към решителното състезание като към всяко друго.
Alpine A450b подчерта способността си да се състезава на най-високо ниво, както прави от май насам. От трета позиция на стартовата решетка, Нелсон Панчиатичи се придвижи до второто място, когато болидите стигнаха до първата права.
Французинът остана близо до водещия Zytek чак до първата смяна на пилотите. Празнувайки своя 23-ти рожден ден, Пол-Луп Шатин пое волана и, преди да изтече първия час, се придвижи до челото на колоната.
Битката за лидерството се засили, след като един от болидите на Ligier влезе в уравнението, но Alpine A450b отново пое контрола след вторите зареждания с гориво. След като влезе в кокпита, Оливие Уеб постепенно увеличи преднината на отбора, преди отново да предаде управлението на Шатин за финален двоен стинт.

За съжаление, две поредни наказания спряха прогреса на Alpine A450b. Първо присъдено бе спри-тръгни наказание (във връзка с броя механици около болида по време на презареждане), последвано от принудителен 3-минутен престой в бокса (превъртане на колелата в питлейна), което изпрати болид с N°36 чак на шеста позиция.

Tова означаваше, че, при оставащ по-малко от час от състезанието, трябваше да се преосмисли стратегията. Signatech-Alpine вложи всички усилия в това да си гарантира спечелването на необходимите точки, които да донесат втора поредна титла.

Шатин си върна пет позиции и продължи да поддържа темпото на най-бързите болиди на пистата, като така Alpine пресече карирания флаг като шампион!
Яростно оспорваният сезон завърши с пети различен победител на „Ещорил“, красноречив пример за високото ниво на най-конкурентния шампионат за LM P2 прототипи.
Бернар Оливие (Директор на Alpine): “Инстинктът на победител, който отдавна е запазена марка на Alpine, триумфира. Отборът се обедини и работи заедно, за да превъзмогне няколко препятствия. Това е нов урок – разковничето е в детайлите – а два малки детайла ни костваха около четири минути. Ние наистина запретнахме ръкави, излязохме и се борихме за тази втора поредна титла. Всеки член от младия ни отбор – със средна възраст от само 24 години – демонстрира своята зрялост. Друга традиция на Alpine е да предлага на млади пилоти шанса да докажат себе си!”

Филип Сино (Тим шеф Signatech-Alpine): “Много съм щастлив и горд от работата, свършена от целия отбор. Успешната защита на титлата не е лесна работа, което прави опазването на европейската ни корона още по-задоволяващо. Развивахме се последователно и успешно, като винаги бяхме в битката за победата и използвахме – във всяко състезание – оптималната стратегия. Този последен кръг постави всички ни на изпитание, но целият отбор остана спокоен, както го правехме след първото ни класиране на подиума в Льо Ман. Трябва да благодаря на Alpine за това, че ни се довери. Заедно, ние споделихме и продължаваме да споделяме някои невероятни моменти и емоции. Понякога е трудно, но това само добавя към предизвикателството, което ние харесваме... Продължаваме следващата година!”

Нелсон Панчиатичи: “След положителната квалификация, направих добър старт в състезанието. Вероятно щях да поема лидерството при влизането в първия завой, но предвид това, което бе заложено, предпочетох да играя на сигурно. Успях да поддържам добър ритъм, без да поемам рискове и въпреки двете наказания, успяхме да спечелим шампионата. Отборът демонстрира, че е силен и победата миналата година не бе случайна..”
Пол-Луп Шатин: “Какво състезание само! Бих казал, че направихме перфектен сезон, независимо от грешките в последния кръг, представянето ни винаги бе на ниво. След наказанията трябваше да вляза в ритъм, за да преследвам точките, които ни трябваха. Аз съм на седмото небе и дължа едно голямо „Благодаря“ на целия отбор, Alpine, Филип, Нелсон и Оливър. Това, което направихме тук, е един много силен отбор.”
Оливър Уеб: “Съотборниците ми направиха два отлични стинта в началото на състезанието, а аз успях да поддържам предимството ни преди наказанията. Те вероятно ни лишиха от победата на „Ещорил“, но не можаха да ни спрат по пътя към спечелване на титлата! Подиумът в „24 часа на Льо Ман“ и тази титла в Европейските Льо Ман Серии са два много големи успеха за първия ми сезон в състезанията за издръжливост. Надявам се, че ще можем да запазим инерцията и през следващия сезон!”

Успехът представлява трета европейска титла за Alpine след тези, постигнати с Alpine A441 и миналата година с Alpine A450. Панчиатичи е първият пилот, дублиращ две титли в този клас в Европейските Льо Ман Серии... Шатин, точно на 23 години, стана най-младият LMP2 шампион в класа! Не много далеч от този рекорд е и Уеб, който е на 23 и половина години.

Отвъд очевидната радост от запазване на трудно извоюваната титла, Alpine също побърза да предложи пълната си подкрепа за Жул Бианки и близките му. Жул е част от семейството на Alpine. Дядо му Мауро и чичо му Люсиен бяха първите победители зад волана на Alpine. Това се случва през 1965 и състезанието „500 км на Нюрбургринг, пилотиращи Alpine M65. Нашите молитви са с Жул, докато празнуваме този шампионски успех.
„4 часа на Ещорил“ – окончателно класиране:
1, Sébastien Loeb Racing 24 (Капилара - Ериксон), 146 обиколки
2, Newblood by Morand Racing 43 (Хирш – Клиен - Раг), +35,399 сек
3, Jota Sport 38 (Албукърки – Долан – Тинкнел), +43,713 сек
4, Race Performance 34 (Фрей – Молю – Ниедерхаузер), +1 обиколка
5, Signatech-Alpine 36 (Шатин- Панчиатичи - Уеб), +1 обиколка
6, Murphy Prototypes 48 (Дерани – Литълджон - Уелс), +2 обиколки
7, Greaves Motorsport 41 (Фаиска – Флетчер - Макмъри), + 2 обиколки
8, Pegasus Racing 29 (Колман – Лютвилер - Шел), +5 обиколки и т.н.
Европейски Льо Ман Серии (след 5 от 5 кръга):
1, Signatech-Alpine 36 – 78 точки
2, Jota Sport 38 – 74 точки
3, Newblood by Morand Racing 43 – 68 точки
4, Sébastien Loeb Racing 24 – 57 точки
5, Race Performance 34 – 57 точки и т.н. Назад


Реклама Lasurit eshop
Не пропускайте дори една новина!

Запишете се за нашият информационен бюлетин:

Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.

Подобни статии

Авто Новини Automakers press releases Ретро Спорт Mercedes-Benz

Състезателна кола-легенда на Mercedes за Targa Florio от 1924 г. се завръща на пътя

Апр 25, 2024
Авто Новини Спорт Електромобили Abt

Abt Cupra: Най-добър резултат след завръщането във Формула Е

Апр 22, 2024